سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صادق خان: شهرداری برای همه لندنی ها هستم


به گزارش ایرنا، صادق خان در این مراسم كه در 'كلیسای جامع ساوث ارك' در لندن برگزار شد، گفت: «من قصد دارم شفاف‌ترین، متعهدترین و در دسترس ترین شهرداری لندن را بیش از هر زمان دیگری مدیریت كنم. می‌خواهم تمامی جوامع و تمامی بخش‌های شهرمان را به ‌عنوان شهردار تمامی لندنی‌ها نمایندگی كنم.»
وی بابیان اینكه تمام قدرتش را به كار می‌بندد كه شهر لندن از وضعیت كنونی‌اش بهتر شود، گفت خواهان این هست كه همه لندنی‌ها از همان فرصت‌هایی كه او از آن برخوردار بوده است، برخوردار باشند.
'دورین لورنس'، شهروندی كه فرزندش در سال 1993 میلادی در جریان حمله‌ای با انگیزه نژادپرستانه در جنوب شرقی لندن به قتل رسید، نیز در سخنانی در این مراسم گفت: «هرگز تصور نمی‌كردم كه در عمرم بتوانم شهرداری در لندن از یك اقلیت قومی ببینم. این نشانی شگفت از تغییر بزرگی است كه در شهر ما رخ داده است.»
وی در ادامه تصریح كرد: «لندن شهری است كه نه‌فقط مداراتر شده است بلكه گوناگونی ها را جشن می‌گیرد. شهری كه در برابر اختلاف، اتحاد را و در برابر هراس، امید را انتخاب كرده است.'
جرمی كوربین، رهبر حزب كارگر در مراسم ادای سوگند شهردار جدید لندن كه با حضور شخصیت های سیاسی و اجتماعی برگزار شد، به دلیل سفر به شهر بریستول با هدف تبریك به شهردار جدید این شهر كه از نامزدهای حزبش بود، شركت نداشت.
پیروزی صادق خان پیروزی بزرگی برای حزب كارگر محسوب می‌شود.
صادق خان، نامزد حزب كارگر كه شامگاه جمعه رسما پیروزی‌اش در انتخابات شهرداری لندن اعلام شد، برای چهار سال اداره پایتخت انگلیس را به عهده خواهد داشت.
صادق خان كه به اذعان حتی مخالفانش از خودساخته‌ترین شخصیت‌های سیاسی تاریخ انگلیس به شمار می‌آید، پدرش راننده و مادرش خیاط است و اولین مسلمانی است كه ، اداره پایتخت یكی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان را بر عهده می‌گیرد.
در همین حال انتخاب شدن صادق خان نماینده حزب كارگر انگلیس به‌عنوان شهردار لندن، با استقبال شماری از شهرداران و شخصیت‌ها بین‌المللی از جمله هیلاری كلینتون مواجه شده است.
'هیلاری كلینتون ' نامزد پیشتاز دمكرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریكا روز شنبه با انتشار یادداشتی در صفحه توئیترش ضمن تبریك به صادق خان گفت: ' پسر یك راننده اتوبوس پاكستانی، قهرمان حقوق كارگران و حقوق بشر و حال شهردار لندن، تبریك می‌گویم.'
'بلاول بوتو زرداری'، رییس حزب مردم پاكستان در صفحه توییترش به صادق خان تبریك گفته و تصریح كرده است 'پاكستانی‌ بریتانیایی‌ها به تغییر مثبت نیاز دارند'.
' بیل دو بلازیو'، شهردار نیویورك، كه از حزب دمكرات آمریكا است، عنوان كرده منتظر آن است همكاری اش را با شخصی كه مدافع ساخت خانه برای كم‌درآمدهاست، شروع كند.
'آن ییدالگو'، شهردار پاریس هم كه از حزب سوسیالیست فرانسه است بیان داشته كه مطمئن است شهردار انسان‌گرا برای لندنی‌ها فایده فراوان خواهد داشت.
'اریون ولا'ی، شهردار آلبانی كه در ماه فوریه گذشته با صادق خان دیدار كرده بود از اولین شهردارانی بود كه انتخابش را تبریك گفت و نوشت 'پیامی خوب به اروپا'.
انتخاب شدن «صادق خان» به عنوان اولین شهردار مسلمان لندن پایتخت انگلیس بازتاب گسترده ای در رسانه های گروهی انگلیس و سراسر جهان داشته است.
پیروزی صادق خان در انتخابات موسوم به 'پنجشنبه بزرگ' به‌قدری قوی بود كه توانست حزب كارگر را كه به دنبال شكست در انتخابات پارلمانی اسكاتلند دچار شوك شده بود بار دیگر روحیه بدهد و جرمی كوربین رهبر این حزب را از فشار ها رهایی بخشد.
این پیروزی، سبب شد كه بار دیگر حزب كارگر در رأس امور پایتخت انگلیس كه جایگاه حساسی در سپهر سیاسی و اجتماعی این كشور بازی می‌كند، قرار گیرد.
حزب كارگر با در اختیار گرفتن شهرداری پایتخت، كه از هشت سال پیش در اختیار بوریس جانسون محافظه‌كار بود، می‌تواند اعتبار سیاسی و پایگاه اجتماعی خود را بازسازی و زمینه را برای پیروزی در انتخابات عمومی 2020 مهیا سازد.
اروپام**4**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سید صادق شیرازی (تشیع لندنی)