آموزش ساخت کاسه با خمیر مجسمه سازی + تصاویر


برای درست کردن این کاسه های زیبا٬ باید خمیر مجسمه سازی تهیه کنید. خمیری که در این خودآموز استفاده شده در مجاورت هوا خشک می شود و احتیاجی به پخته شدن ندارد.

وسایل لازم برای ساخت کاسه

خمیر مجسمه سازی سفید که در معرض هوا خشک می شودمهر یا هر نقش برجسته دیگری که به عنوان مهر به کار روداسفنج آغشته به رنگ یا اسفنج جوهرکاسه شیشه ای در اندازه های دلخواهوردنهچاقوسمباده

مراحل ساخت کاسه با خمیر مجسمه سازی

آموزش ساخت کاسه ، خمیر مجسمه سازی ، کاردستی با خمیر مجسمه سازی

تهیه کردن وسایل مورد نیاز

قبل از هر کاری٬ تمام وسایلتان را آماده کنید٬ چون خمیر شما در مجاورت هوا زود خشک می شود. بنابر این مهر٬ جوهر و کاسه های قالب خود را کنار دستتان آماده بگذارید.طرز درست کردن مهر در این خودآموز آموزش داده شده است.سپس خمیر را با وردنه صاف کنید٬ طوری که 5 میلی متر قطر داشته باشد و پس از آن مهر را به اسفنج رنگی فشار دهید تا رنگ بگیرد و آن را روی خمیر فشار دهید.

آموزش ساخت کاسه ، کاردستی با خمیر مجسمه سازی ، ساخت کاسه با خمیر مجسمه سازی

قرار دادن خمیر طرح داده شده در کاسه

وقتی نقش روی خمیر مجسمه سازی آماده شد٬ کاسه شیشه ای را وارونه روی خمیر قرار دهید و دور اضافی آن را با چاقو جدا کنید. سپس دایره خمیر نقش دار خود را داخل کاسه بگذارید تا فرم محدب و گود به خود بگیرد.

آموزش ساخت کاسه ، ساخت کاسه با خمیر مجسمه سازی ، کاسه چینی

خشک کردن خمیر شکل گرفته

بگذارید یک روز کامل خمیر مجسمه سازی داخل کاسه شیشه ای بماند و خشک شود. سپس آن را از کاسه به دقت بیرون بیاورید و لبه ی آن را با کاغذ سمباده نرم٬ صیقلی و صاف کنید.

آموزش ساخت کاسه ، کاسه چینی ، کاردستی کاسه

ساخت کاسه با خمیر مجسمه سازی

از این تکنیک در ساخت زیر لیوانی با خمیر نیز می توانید استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
فایل2از23-آموزش ساخت مجسمه 3تکه-مجسمه خمیری 3بعدی