سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسکو: برای پیروزی علیه تروریسم تمام کشورها باید با روسیه متحد شوند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، جامعه بین‌الملل باید منافع عمومی را به منافع ملی ارجح بداند و تلاش‌های بین‌المللی در مبارزه با تروریسم برای به ثمر نشستن باید متحد باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر دفاع روسیه در دیدار با قائم مقام کمیسیون مرکزی ارتش چین تأکید کرد: اگر درباره تروریسم صحبت می‌کنیم، حوادث ماه‌ها و سال‌های گذشته به ما نشان می‌دهد که این تروریسم حالا دیگر یک تهدید بزرگ برای جهان و ثبات کشورهای جهان است.

وی افزود: حملات تروریستی علیه هواپیمای روسی در مصر، و علیه شهروندان روسیه که در این هواپیما بودند ثابت می‌کند که ما باید با هم متحد باشیم و اقدامات یکپارچه‌ای را در مبارزه با این شیاطین جهانی صورت دهیم.

روز 30 سپتامبر ارتش روسیه با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی گسترد‌ه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد.

جنگنده‌های روس در یک ماه و نیمی که از این تصمیم می‌گذرد، بیش از 2000 موضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.

روسیه اعلام کرده که حملات خود علیه تروریست ها را گسترش داده و شدت خواهد بخشید.

بنا بر این گزارش، یک فروند هواپیمای ایرباس A231 روسیه در تاریخ 31 اکتبر در حالی که از مصر عازم روسیه بود، برفراز صحرای سینا منفجر شد و سقوط کرد. تمام 224 سرنشین آن جان باختند.

سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرده که انفجار بمب عامل اصلی سقوط هواپیمای روسیه در شرم الشیخ بوده است.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
کوردها آماده همکاری با روسیه علیه تروریسم