وصیت‌نامه رابین ویلیامز سد راه «علاء‌الدین» شد!


  X  

وصیت‌نامه رابین ویلیامز سد راه «علاء‌الدین» شد!

بانی فیلم/ یکی از مسئولان اجرایی سابق کمپانی دیزنی آشکار کرده که این کمپانی نقشه‌هایی برای ساخت یک فیلم انیمیشن «علا‌ء‌الدین» داشت و قرار بود رابین ویلیامز در آن صداپیشگی کند. در مصاحبه‌ای که هدر روزنامه ساندی تایمز لندن منتشر شد، منبعی بی‌نام گفت کمپانی دیزنی تا حدی در آرشیو‌های خود صداهای ضبط‌شده ویلیامز در فیلم اصلی سال 1991 را دارد که احتمالا می‌توان با کمک گرفتن از آن‌ها یک فیلم چهارم هم به این مجموعه اضافه کرد.
در حال حاضر وصیت‌نامه این بازیگر فقید وضعیت را پیچیده کرده است: برای حفاظت از بیوه و فرزندان ویلیامز در مقابل جریمه‌های املاک، گزاره‌ای در وصیت او قرار دارد که نمی‌گذارد نهادهای سرگرمی از نام، نقش‌آفرینی‌های ضبط‌شده یا آرشیو‌ها تا 25 سال آینده استفاده کنند.
این مسئول اجرایی به تایمز گفت: «وقتی او روی فرم بود، آن فرد فعالی بود که از فیلم‌های «صبح بخیر ویتنام»، «انجمن شاعران مرده» و خانم‌ »داوت‌فایر» می‌شناسیم. اما حالا و به خاطر اینکه خودش می‌خواست حرف نهایی را درباره مسایل این چنینی بزند، جوک‌های او در گاوصندوق باقی خواهند ماند». خبر وجود چنین گزاره‌ای در وصیت‌نامه ویلیامز اولین بار توسط هالیوود ریپورتر در ماه مارس اعلام شده بود. لارا زوییکر وکیل در آن زمان گفته بود: «جالب است که ویلیامز استفاده از آن‌ها را به مدت 25 سال ممنوع کرده است. من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. من محدودیت در انواع مختلف به کارگیری را دیده بودم، مثلا اینکه بگویید حق استفاده از صدای او در آگهی‌های کوکا کولا وجود ندارد، اما چیزی مثل این نبود».
علاوه بر این، گزاره مورد نظر اجازه نمی‌دهد تصویر یا شمایل ویلیامز در یک فیلم سینمایی یا از طریق هولوگرام مورد استفاده قرار بگیرد. بعضی‌ها حدس می‌زنند این حرکت نه تنها به خاطر دلایل مالی و شخصی،‌ بلکه به خاطر این بوده که تصویر او در آینده نزدیک خدشه‌دار نشود. گفته می‌شود کمپانی دیزنی نقشه‌های برای ساخت یک فیلم «علاء‌الدین» دیگر را کنار گذاشته و کمپانی‌های دیگر هم باید همین کار را بکنند؛ حداقل تا روز یازدهم آگوست سال 2039.


ویدیو مرتبط :
رابین ویلیامز درگذشت