معروف ترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر


 در دنیای هستی در همین نزدیکی ما شهرهایی وجود دارند که هم‌اکنون به دلیل خالی شدن از سکنه به شهر شگفت‌انگیز و وحشتناک ارواح تبدیل شده است که در ادامه به معرفی این شهرها می پردازیم.

شهر کلمانسکوپ، شهری در جنوب نامبیا است که چند کیلومتر از بندر لودرتس فاصله دارد این شهر در سال 1908 به خاطر کشف الماس مردم به این منطقه سرازیر شدند و در عرض دو سال یک شهر با تمام امکانات از قبیل مدرسه، بیمارستان، ساختمان مسکونی در بیابان شنی تأسیس کردند که پس از افت شدید قیمت الماس پس از جنگ جهانی اول خالی از سکنه شد و در سال 1950 تنها شن‌های روان در داخل آن خانه‌ها سکنی گریدند و باغ‌های زیبا و خیابان‌های مرتب بوسیله شن و ماسه پر شد.

شهرستان پریبیات در منطقه بیگانگی در شمال  اوکراین که خانه‌های سازمانی کارگران نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986 با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر بود که بعد از نشر مواد رادیواکتیو به شهر ارواح تبدیل شد. این شهر تا همین اواخر  عملاً تبدیل به یک موزه شد و استخر شنا، منازل مسکونی، تلویزیون، اسباب بازی کودکان، اشیاء با ارزش چند سال پیش در همان جا باقی مانده بود و کسی برای ترس از مواد پخش شده هسته‌ای حاضر نشده به این وسایل دست بزند.

ساکنان آن منطقه فقط اجازه داشتند یک چمدان لباس‌های آلوده نشده را برداشته و بقیه وسایل بدون هیچ دستبردی در همان‌جا باقی ماند.

در اثر حادثه چرنوبیل، فضای داخلی ساختمان غارت شد و سقف بعضی از ساختمان‌ها تخریب شد و این شهر در فصل بهار به علت ریزش باران آب همه اتاق‌ها را می‌گیرد و جای تعجبی نیست که بر روی سقف درخت رشد می‌کند.

رفت و آمد مکرر مربوط به آینده

در شمال تایوان این روستا به عنوان یک عقب‌نشینی خاصی برای تعطیلات افراد ثروتمند در حال ساخت بود که پس از مرگ‌ومیر فراوان در طول ساخت این خانه‌ها و کمبود بودجه احداث آن به طور دائم متوقف شد و هم‌اکنون این شهر خالی از سکنه بوده و مانند شهر ارواح است.

شهر قرون وسطایی جذاب

کراکو در منطقه باسیلیکاتا در 25 مایلی از خلیج تارانتو ایتالیا قرار دارد که با اجازه شهرداری، شهری در تپه‌های سراسر موج‌دار ساخته شد و این شهر زمین‌های کشاورزی گندم و سایر محصولات زراعی به حساب می‌آمد و این شهر در زمانی که قدرت نفوذ کلیسا بالا بود در سال 1060 میلادی این زمین‌ها در مالکیت اسقف اعظم، آرنالدو بود و او اجازه ساخت چنین خانه‌هایی را داد.

در سال 1891 جمعیت این شهر بیش از دو هزار نفر بود که در این سال‌های 1892 تا 1922 بیش از هزار و 300 نفر از ساکنان شهر به شمال امریکا نقل مکان می‌کنندو سایرین افراد مانده در شهر دچار فقر، زلزله و رانش زمین می شوند و به این ترتیب کراکو تبدیل به شهر ارواح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
زیبا ترین شهرهای جهان