سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نبود سلامت روان در فرزندان


5255

برای افزایش سلامت روحی و جسمی نوجوانان یک سری نکات را بایددر نظر بگیرید که در این مطلب به مهمترین آنها اشاره می کنیم مراقب برخی رفتارها در فرزندتان باشید تغییر در خلق و خو،گوشه گیری ،در فکر فرورفتن و .. از جمله علائم مشکل در سلامت روان فرزندانتان است

دکتر عبدی، روانشناس با اشاره به خصوصیات و تغییرات روانی نوجوانان در سن بلوغ گفت: بهداشت روانی در این سن حساس اهمیت زیادی دارد و لازم است والدین آگاهی لازم و کافی را در خصوص نحوه برخورد با فرزند خود داشته باشند چرا که سلامت روانی در این دوره اثرات زیادی بر ساختار روانی فرزندشان دارد.

وی در ادامه گفت: والدین باید با توجه به ویژگی‌های فردی و ذاتی فرزندشان رفتارهای متفاوتی را در نظر بگیرند ولی بطور کلی با برخورد احترام آمیز باید عزت نفس او را افزایش دهید چرا که نوجوانان در این سن معمولاً اعتماد به نفس‌شان به شدت کاهش می‌یابد و این خود می‌تواند تأثیراتی منفی در سلامت روانی وی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: از ویژگی‌های روانی این دوره می‌توان به گوشه‌گیری، حساسیت نسبت به مسائل اطراف، نوسان، خلق و خو، در رویا فرو رفتن، نافرمانی از خانواده اشاره کرد.

وی بیان کرد: تنبلی و سستی, نداشتن احساس امنیت, از دست دادن اعتمادبه‌نفس و تمایل به ارتباط نزدیک با دوستان می‌تواند از دیگر علائم روانی و رفتاری این دوره باشد.

وی در ادامه بیان کرد: این نشانه‌های رفتاری معمولاً یک سال قبل از بلوغ آغاز و در مراحل پایانی کاهش می‌یابد، ولی در هر مرحله از بلوغ باید به نوجوان در زمینه شناسایی خود و پذیرش آن و استفاده حداکثر از توانایی و استعدادهایش کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: والدین با ایجاد روابطی دوستانه و شناخت ماهیت وی وضعیت روانی و اجتماعی فرزندشان را بهبود بخشند.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
آنچه که باید درباره سلامت روان بدانید