سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ آلودگي هوا چه بر سر چشم‌هايمان مي‌آورد


دکتر سلام/ آلودگي هوا چه بر سر چشم‌هايمان مي‌آورد

باشگاه خبرنگاران/ حسن اکبري آسيب‌شناس و محقق طب‌سنتي و اسلامي با اشاره به اينکه مهم‌ترين عامل سلامتي وجود هواي تنفسي مناسب و سالم است، اظهار کرد: زندگي در شهرهاي بزرگ به خاطر قرار گرفتن در معرض آلودگي هوا، وجود سرب، دي‌اکسيدکربن و اسيدهاي صنعتي در هواي تنفسي و از دست دادن قدرت پاک‌کنندگي بدن، سلامت بدن به ويژه چشم‌ها را تهديد مي‌کند، زيرا فرد دچار رسوب‌هاي مختلف در بدن مي‌شود.

وي افزود: حساسيت به مواد آلرژي‌زا مانند گوجه فرنگي، بادمجان و... تغييرات هورموني در بانوان، رسوب مواد و انسداد عروقي در کل بدن به ويژه چشم، نازک بودن پوست دور چشم، آلودگي هوا، نوع تغذيه، آلودگي مواد غذايي، کم خوابي، استفاده بيش از حد از وسايلي مانند گوشي همراه و رايانه، نوع تغذيه، نامنظم بودن ورزش و استراحت و... عواملي هستند که بر سياهي دور چشم مؤثر هستند.

اکبري تصريح کرد: آلودگي مواد غذايي باعث مسموميت سلول‌هاي بدن مي‌شود و سم موجود در بدن به دليل دفع نشدن به صورت سياهي دور چشم نمايان مي‌شود. يبوست، بي‌توجهي به دفع ضايعات بدن از طريق راه‌هاي مختلف مانند عرق کردن، ادرار، دم و بازدم و... عواملي هستند که باعث ايجاد سياهي دور چشم مي‌شود به طور کلي دفع به موقع ضايعات بدن مهمترين عامل مقابله با سياهي دور چشم است.

اين متخصص طب سنتي و اسلامي ادامه داد: تلاش براي بهسازي هواي تنفسي به ويژه در شهرهاي بزرگ، تنظيم برنامه غذايي در وعده‌هاي مختلف شامل صبحانه، ناهار، شام و ميان وعده‌ها، توجه به مواد تشکيل دهنده و نوع تغذيه، تنظيم خواب و خوابيدن در اول شب و بيدار شدن هنگام سپيده دم، نهادينه کردن ورزش منظم، استراحت مناسب، توجه به تنظيم معده در طول روز به عنوان مثال کار کردن 3 تا 5 بار معده و دفع به موقع مواد ضايع از بدن از راه‌هاي مختلف از مهمترين راه‌هاي پيشگيري از سياهي دور چشم و درمان آن است.

بهترين پاک کننده‌هاي سياهي دور چشم
اکبري با اشاره به بهترين پاک کننده‌هاي سياهي دور چشم تأکيد کرد: توجه به تغذيه به روش‌هاي سنتي از جمله مصرف روغن حيواني در برنامه غذايي يکي از بهترين روش‌هاي پيشگيري از سياهي دور چشم است.

روغن حيواني براي درمان بيماري‌ها مؤثر است زيرا روغن حيواني و کلسترول حيواني در توليد ويتامين D و از بين رفتن سياهي دور چشم نقش بسيار مهمي دارد. پوکي استخوان يکي ديگر از عواملي است که باعث سياهي دور چشم مي‌شود، خوردن غذاهاي سنتي مانند آب‌گوشت مي‌توانند اين عارضه را از بين ببرد.

اين متخصص طب سنتي و اسلامي افزود: دمنوش گل گاوزبان، بابونه، عناب، نعنا، پونه، آويشن، زعفران، دارچين، زنجبيل، کاسني، نسترن، بيدمشک، چاي کوهي، نسترن کوهي، به، سيب، خرفه و به طور کلي رعايت پايه‌اي تغذيه به عوامل مؤثر در درمان سياهي دور چشم است‌.

وي در پايان گفت: سرکه محلي انگور به اين روش که آغشته کرن پنبه به سرکه محلي انگور با توجه به اينکه وارد چشم‌ها نشود در هنگام شب و... شست و شوي آن هنگام صبح به عنوان پاک کننده مؤثر بر درمان سياهي دور چشم است.


ویدیو مرتبط :
عزل های بی سر و صدا در دولت (دکتر سلام)