نشست نوبخت با فعالان اقتصادی استان قم


نشست فعالان اقتصادی استان قم روز جمعه با حضور دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، استاندار قم در این نشست که فعالان اقتصادی استان حضور داشتند، در سخنانی اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های مهم و جدی دولت یازدهم رفع موانع تولید و تسهیل در امر سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی است و این موضوع مورد اهتمام ویژه مسئولان کشور و استان است.

سیدمهدی صادقی یکی از سیاست‌های دولت را توسعه متوازن کشور برشمرد و عنوان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور فعالان اقتصادی گامی مثبت در راستای رفع مشکلات و موانع بخش تولید است و امیدواریم راهکارهای مناسبی در جهت مرتفع شدن مشکلات اتخاذ شود.

وی هم‌چنین پتانسیل استان قم در زمینه‌های اقتصادی را مناسب دانست و گفت: امیدواریم در این نشست که با حضور دکتر نهاوندیان برگزار شده است بتوان گامی موثر در راستای از بین بردن موانع تولید در استان قم برداشت و از فرصت حضور رئیس دفتر رئیس جمهور نهایت استفاده را ببریم.

رئیس انجمن صادرکنندگان قم نیز در این نشست گفت: با مشکلات دولت آگاه هستیم که با درآمد پایین نفتی مواجه است ولی واحدهای صنعتی نیز با مشکل مالیات بر ارزش افزوده روبه رو هستند.

حسن آقاجانی ادامه داد: کالاهایی که از خارج کشور وارد می‌شود با تعرفه واقعی نیست و بسیاری قاچاق بوده و قیمت تمام شده را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان قم نیز در این نشست گفت: این کمیسیون هدف اصلی خود را کار مشاوره و کمک به تجارت تولیدات اقتصادی قرار داده است تا بازار هدف مناسبی را برای کشاورزان استان ایجاد کنیم.

علی شیرخانی ادامه داد: آب یکی از مشکلات بزرگ قم است و در 10سال گذشته سطح سفره‌های آب زیرزمینی این استان بیش از 10 متر افت کرده است و از این رو باید به سمت راه حل‌هایی چون تغییر الگوی کشت باشیم.

رئیس خانه معدن قم نیز در نشست مشترک فعالان اقتصادی این استان با رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: نگاه زیست محیطی و منابع طبیعی در کشورهای دارای معدن برون گراست، ولی در ایران هنوز شاهد این نگاه نیستیم و بین دو وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

صابر عمو رسولی بیان داشت: اگر اکتشافی صورت نگیرد سرمایه گذاری در معدن بوجود نخواهد آمد و باید نگاه زیست محیطی و منابع طبیعی را با بخش معدن همراه ببینیم.

وی اظهار کرد: 300 منطقه معدنی در استان قم وجود دارد که با مشکل اکتشاف مواجه هستند.

در ادامه این نشست نیز تعدادی دیگر از فعالان اقتصادی استان قم با ارائه گزارشی از واحدهای تولیدی خود به مشکلات و راهکارهای برون رفت از آن اشاره کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نشست رایزنان بازرگانان با فعالان اقتصادی و تجار استان خ