فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تبیین وقایع و روز شمار انقلاب اسلامی برای نسل جوان ضروری است


به گزارش ایرنا، اسماعیل رستمی روز سه شنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم در تالار شیخ مفید (ره) دانشگاه قم، اظهار داشت: متاسفانه درحال حاضر نسل جوان کشور آشنایی کامل و دقیقی از وقایع انقلاب اسلامی ندارند.
وی با بیان اینکه برخی دانشجویان خود را به مسائل خیلی سطحی مشغول کردند، و از روزی که به نام خود آنها در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده اطلاعی ندارند، افزود: اخیرا تلویزیون طی گفت وگویی با تعدادی از دانشجویان از آنها سئوالی مبنی بر اینکه 16 آذر در تاریخ ایران چه روزی است، را پرسید، ولی بسیاری از آنها اظهار بی اطلاعی کردند.
معاون استاندار قم با بیان اینکه مقصر اصلی استادان هستند، تصریح کرد: اساتید و روحانیانی که به کار تدریس و سخنرانی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مشغول هستند، باید روز شمار انقلاب اسلامی را به اطلاع دانشجویان و جوانانی که آن دوران را تجربه نکرده اند، برسانند.
وی با اشاره به اهمیت حادثه 16 آذر در تاریخ معاصر ایران، گفت: این واقعه و همه وقایع رخ داده بین سال های 32 تا 57 که منجر به پیروزی انقلاب شد، حاصل زحمات، تلاش ها و از خود گذشتگی های شهدای زیادی است، لذا حوادث کوچکی نیستند، و نباید از کنار آن عادی بگذریم.
وی با اشاره به فداکاری های بسیاری که برای به بار نشستن درخت انقلاب اسلامی انجام گرفته است، تصریح کرد: بدون شک اگر ما امروز در سایه این درخت نشسته و از ثمرات آن استفاده، و انقلاب خود را نیز به جهانیان عرضه می کنیم، باید آن را مرهون خون شهدا و جان فشانی های آنها بدانیم.
در پایان این مراسم 37 نفر از پژوهشگران و فناوران برتر قم مورد تجلیل قرار گرفتند.ک/3
7403/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روز شمار محرم ( وقایع روز تاسوعا در سال 61) رادیویی