سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آثار خرابی‌های به جا مانده از داعش در شهر تدمر به روایت تصویر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، «ماهر المونس» خبرنگار میدانی و مشهور سوری که به تازگی از شهر آزاد شده تدمر بازدید کرده است گفت که خرابی‌های این شهر جزئی و در حدود 20 درصد است.

وی افزود که بیشتر خسارتها به معبد "بل"، "قوس النصر"، و "گورستانهای تدمر" وارد شده است.

بر اساس این گزارش، سالن آمفی تئاتر تاریخی تدمر هیچگون آسیبی ندیده است. قلعه زنوبیا و سایر آثار باستانی و ستونهای تاریخی که عمر آن از دو هزار سال تجاوز می‌کند نیز سالم هستند.

شهر باستانی تدمر که اخیرا به دست نیروهای ارتش سوریه آزاد شده است مملو از بمبها، و مینهایی است که از سوی گروه تروریستی داعش در این شهر کار گذاشته شده است.  تلاشها برای خنثی سازی این مینها و بمبها همچنان ادامه دارد.

درباره خسارتهای وارد آمده به قلعه باستانی تدمر که از لحاظ تاریخی عمر کمتری نسبت به سایر بناها دارد باید گفت که پل ارتباطی به این قلعه و بخشهایی از دیوار خارجی تخریب شده است. همچنین خسارتهای متفاوتی نیز به دیوارها و حصارهای آن وارد شده است، اما این قلعه شکل قدیمی خود را حفظ کرده است.

درباره موزه تدمر نیز باید گفت که تروریستهای داعشی مجسمه‌های باستانی، تصاویر قدیمی را به سرقت برده و بیشتر قسمتهای این موزه را تخریب کرده اند.

و خبر دیگر اینکه بعد از برقراری امنیت اطراف فرودگاه نظامی تدمر، بالگردهای جنگنده در آن فرود آمدند.

ارتش سوریه روز یکشنبه هشتم فروردین توانست شهر تاریخی تدمر را پس از گذشت بیش از 10 ماه از اشغال داعش به‌طور کامل از دست تروریست‌ها آزاد کند. با آزادی تدمر، امکان بازپس گیری دیرالزور و پیشروی نیروهای ارتش سوریه تا مرزهای عراق فراهم می‌شود.

گروه تروریستی داعش اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته، کل منطقه باستانی پالمیرا (تدمر) را در مرکز این کشور به تصرف خود در آورد.

شهر باستانی ــ تاریخی چندهزار ساله پالمیرا یا تدمر پایتخت پادشاهی‌ای به همین نام است که همزمان با امپراتوری رم باستان وجود داشت.

شهر تاریخی پالمیرا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت است و پیش از بحران سوریه، میزبان شمار زیادی از گردشگران خارجی بود.

مأمون عبدالکریم» مدیرکل آثار باستانی و موزه‌های سوریه روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ترمیم آثار باستانی خسارت دیده و ویران شده در شهر تدمر،  به پنج سال زمان نیاز دارد.

وی افزود اگر بتوانیم موافقت سازمان یونسکو را جلب کنیم، به پنج سال زمان داریم تا بتوانیم آثار خسارت دیده به دست گروه تروریستی داعش که از ماه می گذشته این شهر را تحت اشغال خود داشت، ترمیم کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تخریب آثار بجای مانده از شهر باستانی نمرود توسط داعش