سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



منتخب مردم آبادان در مجلس برنامه های کاری خود را اعلام کرد


غلامرضا شرفی یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) دفتر آبادان و در دیدار با خبرنگاران رسانه ها، با تبیین برنامه های مجلس آینده گفت:با توجه به فضای عمومی کشور و فضای راهبردی در منطقه، مجلس آینده باید از مباحث تئوری فاصله گرفته، به کارهای عملی بیشتر پرداخته و به معنای واقعی مجلس اقدام و عمل باشد.
وی با انتقاد از فراوانی قوانین مصوب در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی، افزود:باید اذعان کرد که به تورم قانون در کشور رسیده ایم و مجلس دهم نیز باید رویکردی نوین در این خصوص داشته و با مبنا قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام و عمل، دولت را در عملیاتی کردن قوانین راکد همیاری کند تا تحرکی نو در بخش های اقتصادی کشور را شاهد باشیم.
شرفی بر آسیب شناسی طرح ها و لوایح راکد و عملیاتی نشده در سال های گذشته تاکید کرد و گفت:مجلس دهم رویکرد عملیاتی تری نسبت به سایر مجالس دارد و در حوزه های نظارتی و سالم سازی فضای عمومی کار سعی می کند تا مباحث تئوری را با کمک قوه مجریه عملیاتی کرده و قوانین راکد را با اصلاح و بازبینی دوباره فعال کند.
منتخب مردم آبادان در مجلس دهم در خصوص تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس دهم یا مجلس نهم نیز، گفت:بخش زیادی از برنامه در مجلس نهم مورد بررسی قرار گرفته و بهتر است مجلس نهم فرصت بررسی این برنامه را به نمایندگان مردم در مجلس دهم نیز بدهد.

** در موضوع ریزگردها نیاز به همکاری کشورهای منطقه داریم

منتخب مردم آبادان در مجلس دهم در ادامه به مشکل ریزگردها و تاثیر اکوسیستمی آن بر شهرستان های جنوبی خوزستان به ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:این مشکل تنها با تصمیم داخلی قابل برطرف شدن نیست و نیاز به وفاق منطقه ای با کشورهای همسایه دارد.
وی بیان داشت:بر اساس اعلام مسئولان، بخش زیادی از مشکل ریزگردها از کشورهای همسایه است و برای برطرف شدن این مشکل، نیاز به حضور تاثیرگذار و یکسان دیگر کشورهاست و اگر این مهم محقق نشود، مسئولان به تنهایی نمی توانند مشکل ریزگردها را برطرف کنند.

*** اشتغالزایی با توجه به زیر ساخت های اقتصادی و کشاورزی منطقه

شرفی در بخش دیگری از سخنانش گفت:مزیت های تامین کنندگی تولید کالا و فرآورهای دامی، کشاورزی و صنعتی در ایران و شهرستان های آبادان و خرمشهر بر فضای نیازمندی منطقه بخصوص کشورهای همسایه عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس همیشه غالب بوده و باید از این مزیت در راستای توسعه اشتغالزایی در این منطقه استفاده کرد.
شرفی گفت:شهرستان های آبادان و خرمشهر به دلیل قرار گرفتن در نوار مرزی می توانند قطب کسب و کار، تجارت و مبادلات مرزی باشند.
وی اظهار داشت:در امضاء قراردادهای تجاری و صادرات مجدد کالا با طرف های خارجی نیاز به برنامه راهبردی داریم تا فشارهای خارجی پس از امضاء قراردادها تاثیری بر روند اجرای آنها نداشته باشد که متاسفانه هم اکنون این گونه است.
وی افزود:برای برطرف کردن این مشکل نیاز به برنامه ریزی اتاق های بازرگانی، صنعت معدن، اداره های صنعت، معدن و تجارت ، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه ریزی داریم، به ویژه اینکه با داشتن نیروهای متخصص در صنایع پتروشیمی، سد سازی و صادرات خدمات از توانمندی بالا برخوردار هستیم.
وی افزود:آبادان می تواند نیازهای جمعیت 15میلیونی را با بهره گیری از تولید خدمات و مواد غذایی با توجه به نزدیکی به کشور عراق تامین می کند.

** نیاز به نوسازی و استفاده از دانش پیشرفته در پالایشگاه آبادان

منتخب مردم آبادان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با انتقاد از موضوعات غیر کارشناسی در مورد ضرر دهی پالایشگاه نفت آبادان گفت:تفکری که امروز رسم شده و همواره بحث ضرر دهی پالایشگاه را مطرح می کنند اینگونه نیست و باید این موضوع به صورت علمی ثابت شود.
وی ادامه داد:پالایشگاهی با ظرفیت تولید انواع فرآوردهای نفتی، قدمت و ظرفیت ، تخصص در کدام مقطع تاریخی زیان ده بوده است.
شرفی گفت: پالایشگاه یکی از 11طرح بزرگ کشور و از طرح های ملی است و در بحث واگذرای آن به بخش خصوصی باید وقت شناسی شده و تبعاتی که متوجه شهر آبادان از قبال این امر متوجه است مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود:نامه ای از سوی نمایندگان و منتخبان مردم استان خوزستان و برخی از منتخبان سایر استانها به وزیر نفت نوشته شد، که واگذاری پالایشگاه آبادان با تامل بیشتر انجام شود و فعلا این کار متوقف شود.
وی اظهار داشت:شهر آبادان که روزگاری با تولید انواع محصولات کشاورزی و میانه کاری از شهرهای تاثیرگذار در زمینه کشاورزی بود، این روزها از عهده احیاء نخلستان ها برنیامده و میانه کاری نیز در این شهرستان از بین رفته است.
شرفی گفت:برداشت آب از سرشاخه های کارون و اجرای طرح های سدسازی در بالا دست کارون باعث نفوذ آب شور به زمین های مستعد کشاروزی شده و زمین ها و درختان مثمر در حال خشک شدن است.
منتخب مردم آبادان در مجلس دهم ادامه داد:حبس آب های شیرین در دستور کار تمامی کشورهاست و کشورها با توجه به کمبود بارش ها، درصدد حبس آب های درون سرزمینی می باشند تا بیشترین بهره برداری از آبهای شیرین داشته باشند.
شرفی گفت:در حالی که سالانه 21 میلیارد مکعب آب پر املاح از کارون به اروندرود و دریا می ریزد، عراق تصمیم دارد تا آب دجله و فرات را با سدسازی در ام الرصاص مهار کند و از ورود آن به اروندرود جلوگیری کند.
وی گفت:در صورت اجرای این طرح مابقی نخلستان های حاشیه اروند نیز از بین می رود.
شرفی گفت:سازمان منطقه آزاد اروند در حال تعامل با طرف عراقی برای حبس آب های شیرین است که کشاورزی ایرانی و عراق ضرر نکنند.

***فرصت همراهی مقتدایی با نمایندگان مجلس دهم گرفته شد

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به تحولات و تغییرات مدیریتی اخیر در استان و استعفای استاندار خوزستان، گفت:مقتدایی از خانواده انقلابی، متعهد، کوشا، فعال و از نقاط قوت و چهره ملی آبادان بود که چند نوبت درخواست بازنشستگی کرده بود.
شرفی گفت:استاندار سابق خوزستان فرد لایق و شایسته ای بود که از خبر بازنشستگی وی شوکه شدم و جا داشت وزیرکشور بازنشستگی وی را یک یا دو سال عقب می انداخت تا نمایندگان جدید نیز می توانستند با وی کار کنند.
شرفی تاکید کرد:احساس می کنم از یک نقطه قوت در استان بی بهره شدیم هر چند افراد شایسته ای در استان هستند که می توانند جانشین مقتدایی شوند.
3015/6125/6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رضا صادقی در کنسرت آبادان در خصوص نمایندگان مجلس چه گفت؟