سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ریاض تنها ماند/ بازی بحران‌سازی عربستان از نظر ایران خاتمه یافته است


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مذاکرات شورای همکاری و اتحادیه عرب و بیانیه آنها نشان داد که ریاض حتی در میان دوستان خود هم منزوی است و اعراب در دو موضوع به عربستان اعتراض دارند.

نخست مسئولیت‌ناپذیری عربستان در عرصه بین‌المللی و بازی برای قدرت به بهای تخریب حیثیت جهان اسلام و دیگر اعراب و دوم نابودی جهان اسلام و دنیای عرب با حمله به کشور عربی یمن و حمایت از تروریسم و شبکه های ترور، برای گسترش سیطره افراط گرایی عربستان بر جهان عرب.

نوشته ابوطالبی در صفحه توئیتر خود به شرح زیر است:

این دو نشست نشان داد که اعراب به دنبال جنجال آفرینی و حمایت از تنش زایی عربستان در عرصه بین الملل و بویژه جهان اسلام و برای اعراب نیستند، ریاض اکنون تنها است و ارزش حمایت های مالی که پایان یافت، برای نگاهداشت دوستان کوچک خود یا باید بیشتر هزینه کند و یا آنها را با اشتباهاتشان تنها بگذارد.

ریاض با قیمت پایین نفت و وضع بد اقتصادی داخلی و بحران بودجه و نابسامانی های امنیتی و جنگ افروزی های خود، دو راه در پیش رو دارد، این دو راه را به این شکل؛ یابرای بالابردن قیمت نفت بکوشد؛ تابابحران های اقتصادی – اجتماعی داخلی وهزینه جنگ افروزی های خود مقابله کند و یاحمایت مالی ازدوستان خوددرعرصه بین المللی، شبکه های ترور وساماندهی افراط گرایی،قوم گرایی، وتروریسم را متوقف کند.

این هردو به نفع ایران، وثبات وامنیت منطقه، وتداوم صلح وبرادری درجهان اسلام است. لذا ازنظرایران، بازی بحران سازی ریاض خاتمه یافته است؛ زیرا ایران نه بیش ازاین وقت پرداختن به این موضوع بی ارزش رادارد، وتمایل به تداوم آن.

درایت در سیاست، یک هنر است. بهترین راه برای عربستان، ترک لجاجت های کودکانه،بازگشت به آغوش واقعیت های منطقه وتوانایی های راستین ایران است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کافر بودن شیعیان ایران و عربستان از نظر بن باز مفتی عربستان