ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حرفهای تهدیدآمیز سرکال:ایران را بیاندازید سمت تیم های شرق آسیا/امارات هم با ایرانی ها بازی نمی کند!


ورزش > فوتبال ملی - ایسنا نوشت:یوسف سرکال رئیس فدراسیون فوتبال امارات در ادامه صحبت های تحریک آمیزش خواهان حذف ایران از منطقه شرق آسیا شد.

روزنامه الشرق امارات نوشه در این چند روزی که تنش بین ایران و عربستان شدت یافته است ورزش دو کشور هم درگیر دنیای سیاست شده است و با وجود این که فدارسیون بین‌المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها اعلام کرده‌اند که باید ورزش به دور از سیاست باشد اما رویه‌ای که سعودی‌ها در پیش گرفته‌اند نشان می دهد که آنها سیاست را با ورزش عجین کرده‌اند.

چند روز پیش باشگاه‌های عربستانی اعلام کردند که حاضر نیستند برابر نمایندگان ایران در خود ایران به میدان بروند و باید بازی‌های بین دو کشور در زمینی بی‌طرف برگزار شود. این پیشنهاد غیر منطقی آنها بازتاب زیادی در رسانه های داخلی و خارجی داشته است.

به نظر می رسد که جامعه ورزش عربستان به دنبال حاشیه‌سازی‌های جدیدی است و این با توجه به شناختی که از آنها وجود دارد اصلا عجیب نیست. سعودی‌ها در این چند روزی که تنش سیاسی بین آنها و ایران شدت یافته است پیشنهادهای عجیب و غریبی را ارائه داده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند که یا باید بازی‌های آنها در یک زمین بی طرف برگزار شود، یا اینکه دوباره قرعه کشی انجام شود و یا اینکه از لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری خواهند کرد.

امارات یکی از کشورهایی است که حمایت کامل خود را از سعودی‌ها اعلام کرده است و حتی فدراسیون فوتبال این کشور هم تاکید کرده که تیم های اماراتی هم حاضر نیستند در ایران به میدان بروند و باید بازی‌های آنها هم به کشور دیگری منتقل شود.

یوسف السرکال، رئیس فدارسیون فوتبال امارات در گفت و گو با شبکه تلویزیونی عربستان این بار پیشنهاد بسیار عجیبی داد. او گفت که برای جلوگیری از تنش بین ایران با کشورهای عربی بهتر است که ایران از گروه بندی کشورهای غرب آسیا حذف شود و به شرق آسیا منتقل شود که این اظهار نظری جدید و بسیار عجیب بود.

او گفت: در غرب آسیا کشورهای عربی وجود دارند که ایران اصلا رابطه خوبی با آنها ندارد و دشمنی بین این کشورها وجود دارد. به همین خاطر بهتر است که تیم های ایرانی در گروه کشورهای شرق آسیا قرار گیرند.

او ادامه داد: تیم های اماراتی هم با مشکلاتی در ایران مواجه هستند اما این روشن است که تیم‌های عربستانی به خاطر شرایط دو کشور وضعیت بسیار بدتری دارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید این مسائل را جدی بگیرد و با پیشنهاد بازی کردن با نمایندگان ایران در کشوری بی طرف موافقت کند. ما، کشور امارات، حمایت کامل خود را از عربستان اعلام می کنیم و در این راستا در کنار آنها خواهیم بود.

4141


ویدیو مرتبط :
تیم ملی ایران و امارات در جام ملتهای آسیا سنگاپور1982