سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش کمترین میزان تخلف را داراست/ بزرگ کردن کنکور به نفع نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی نیست


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش امروز در آیین اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در دانشگاه اتفاق می‌افتد، تداوم کار آموزش و پرورش است و کنکور یک آزمون غربالگری است.

وی ادامه داد: بعضی حوزه‌های برگزاری آزمون دست دانشکده‌ها افتاده است که خیلی ضعیف‌تر از آموزش و پرورش آزمون را اجرا می‌کنند.

وی در خصوص امنیت حفاظت آزمون افزود: ترجیح سازمان سنجش آموزش کشور این است که آموزش و پرورش کنکور را برگزار کند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص امنیت سؤالات امتحانات نهایی یادآور شد: اولاً از سیستم آزمون‌های نهایی برخورداریم که 50 سال سابقه داشته و امنیت بالایی دارد و سؤالات را در یک سی‌دی به استا‌ن‌ها می‌فرستیم و تنها یک ساعت قبل از امتحان پسورد امتحان همان روز را به استان‌ها می‌دهیم و آزمون آموزش و پرورش به لحاظ تعدد و تنوع حوزه‌ها، با کنکور سراسری قابل قیاس نیست.

وی افزود: نظام آموزشی دانشگاه تداوم نظام تعلیم و تربیت است و کنکور یک نظام گزینشی است و بزرگ کردن کنکور به نفع نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی نیست.

عمادی با بیان اینکه باید از استرس کنکور بکاهیم و پذیرش براساس نظام آرام و تدریجی باشد، تصریح کرد: امسال با چالشی با رأی دیوان عدالت اداری مواجه شدیم که به ما مربوط نیست؛ آموزش و پرورش و آموزش عالی در تداوم هم هستند و من از آزمون‌های آموزش و پرورش آزمون کلاسی و داخلی آن دفاع می‌کنم.

وی تأکید کرد: اعتقاد داریم کمترین میزان تخلف در آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش وجود دارد و اگر موردی هست، در خصوص امنیت و صحت آزمون‌ها چیزی وجود ندارد، به دلیل اینکه نمرات ما متکی به وجدان معلمان دلسوز و کارآمد است.

عمادی با انتقاد از رئیس سازمان آموزش سنجش کشور خاطرنشان کرد: اینکه وی می‌گوید نمرات ما در کنکور بهتر از آموزش و پرورش است، آن را تکذیب می‌کنم و نمرات ما قابل اتکاست و دوستان ما در آموزش و پرورش در مقابل حذف سوابق تحصیلی، مقاومت کردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫دکترهلاکویی(holakouee): کار پدری و مادری،پرورش،تعلیم و تربیت؛ کتب دکتر هلاکویی‬‎