سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعطای تسهیلات‌ 20 تا 150 میلیون ریالی بسیج برای ایده‌های برتر علمی


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس بابایی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رشد شهید شهریاری سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز به عنوان دومین مرکز رشد سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز مرکز رشد شهدای زنجان افتتاح شده و دانشجویان و مبتکران استقبال خوبی از فعالیت این مرکز دارند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان هدف از افتتاح مرکز رشد را کمک و تقویت دانشجویان مخترع، مبتکر و نوآور بسیجی اعلام کرد و بیان داشت: مبتکران و مخترعان در این مرکز می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های مورد نظر خود را به پدیده تبدیل کنند.

* افتتاح مراکز رشد نیازهای مورد نیاز صنایع استان زنجان را رفع می‌کند

بابایی با اشاره به اینکه در این مرکز محصولاتی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد تولید می‌شود، ابراز داشت: این اقدامات کمک می‌کند تا خلاءها و نیازهای مورد نیاز صنایع استان رفع شود.

وی افتتاح این مرکز رشد را گامی در راه رشد علم و تولید علم در کشور به ویژه استان زنجان دانست و افزود: به خاطر ایجاد ارتباط گسترده صنعت با دانشگاه، دانشکده الغدیر برای راه‌اندازی مرکز رشد انتخاب شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان و مبتکران می‌توانند از امکانات و تجهیزات این کارگاه‌ها استفاده کنند، گفت: دانشجویان می‌توانند با استفاده از امکانات این کارگاه‌ها محصولات خود را به نحو احسن تولید کنند.

بابایی از آمادگی مرکز رشد شهید شهریاری زنجان برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های مبتکران و مخترعان خبر داد و ابراز داشت: مخترعان و مبتکران می‌توانند ایده خود را به مرکز رشد ارائه دهند و پس از تحلیل و بررسی طرح‌ها در کار گروه حمایت مالی و تجهیزات در اختیار طرح‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی و پژوهشی تاکنون 25 طرح مختلف مخترعان و مبتکران زنجانی را حمایت کرده است، افزود: تا پایان سال جاری 10 دیگر نیز مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان تصریح کرد: سازمان تلاش می‌کند در کنار حوزه فنی و مهندسی به حوزه‌های علوم انسانی و مدیریت نیز وارد شود.

بابایی با اشاره به اینکه در خانه نخبگان بسیج استان زنجان با بررسی مسائل و مشکلات استان راهکارهایی توسط نخبگان بسیجی که متشکل از هیئت علمی دانشگاه‌ها است ارائه و به مسئولان مربوطه ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌شود مشکلات استان با استفاده از ظرفیت نخبگی بسیجیان استان حل شود.

* استقبال خوب دانشجویان، مبتکران و مخترعان زنجانی از فعالیت مراکز رشد

وی از استقبال خوب دانشجویان، مبتکران و مخترعان استان از فعالیت مراکز رشد خبر داد و یادآور شد: امکانات و بودجه سازمان بسیج علمی و پژوهشی در این زمینه پایین است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان با بیان اینکه سازمان از حداکثر ظرفیت‌ها برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های مخترعان و مبتکران استفاده می کند، گفت: در کنار افتتاح مرکز رشد شهید شهریاری نمایشگاهی از محصولات مخترعان و مبتکران زنجان برپا شده است.

بابایی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 30 محصول و ده‌ها پایان نامه دانشجویی در معرض دید دانشجویان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات این محصولات در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: برای نمونه بازی فکری در راستای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان اضافه کرد: تجهیزات نظامی، فنی و مهندسی و...از موضوعات محصولات این نمایشگاه است.

بابایی با اشاره به اینکه این مرکز از فعالیت گروهی از اساتید برتر استان در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی حمایت می‌کند، افزود: برای ایده‌های اولیه تسهیلاتی از 20 میلیون ریال تا سقف 150 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/73008/ش40/ژ1001


ویدیو مرتبط :
اعطای تسهیلات و تامین سرمایه با اعطای تولیدی