فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



روایتی متفاوت از مدافعان حرم در نمایش «گذر گداز»


ابوالفضل حاجی علی خانی، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: تازه ترین فعالیت هنری بنده اجرای نمایشی با عنوان «گذر گداز» است که در بخش مدافعان حرم دومین سوگواره خمسه روی صحنه می‌رود.

وی تصریح کرد: این نمایش حاصل صحبت‌هایی است که با دو هنرمند عزیز، علیرضا مهران و امیرحسین شفیعی داشته‌ام و در نتیجه به اثری ختم شد که روایتی غیر مستقیم از مدافعان حرم است.

حاج‌علی‌خانی با اشاره به اینکه محوریت نمایش سردار شهید عبدالله اسکندری است، اظهار داشت: نمایش ما دو شخصیت دارد که یکی شمر است و دیگری ابوجعفر، فردی که سر شهید اسکندری را به نیزه کرده بود. البته از آن‌ جایی که جعفر نام مبارکی است، نام این تروریت وحشی در نمایش ابوانتر است. خط کلی داستان ما نیز این است که ابو انتر از شمر ناراضی و عصبانی است، چراکه او او معتقد است چون شمر نتوانسته کاری کند که صدای کربلاییان دیگر شنیده نشود و اگر همان زمان حضرت زینب (س) را نیز به شهادت رسانده بود، امروز افرادی پیدا نمی‌شدند که بخواهند از حرم او دفاع کنند و همان مصرع معروف که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

این هنرمند فعال نمایش‌های آئینی افزود: مرحله نگارش نمایش‌‌نامه به پایان رسیده و اکنون روزهای ابتدایی تمرین‌ها را آغاز کرده‌ایم. این نمایش هم مانند دیگر آثار سوگوراه خمسه با حداقل کمک هزینه آماده اجرا شده و بازیگران آن علیرضا مهران و بنده هستیم.

به گزارش تسنیم، سوگواره خمسه در دومین سال برگزاری خود با اضافه کردن بخشی با عنوان مدافعان حرم جرقه‌ای در بروزرسانی نگاه جامعه هنری به اتفاقات روز ایران و جهان در عرصه تئاتر مقاومت زده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مدافعان حرم.زمینه زیبا مدافعان.حاج احمد واعظی