در دسته 94 کیلوگرم/ کار سخت هاشمی مسابقات جهانی وزنه‌برداری


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دسته 94 کیلوگرم مسابقات جهانی وزنه‌برداری، وزنه‌برداران زیادی داعیه رسیدن به مدال طلای جهان را دارند که مهم‌ترین آنها دو وزنه‌بردار قزاق هستند. سهراب مرادی اگر شرایط حضورش در مسابقات جهانی فراهم بود یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب مدال محسوب می‌شد اما اکنون که علی هاشمی تنها نماینده ایران در این وزن است بر روی کاغذ شانس چندانی برای کسب مدال ندارد و تنها می‌توان امیدوار بود، امتیاز خوبی برای ایران به دست آورد.

با توجه به اینکه سه نماینده ایران (مجید عسگری، جابر بهروزی، رسول متقیان) امتیازی برای ایران بدست نیاوردند، تیم ایران به امتیاز این وزنه‌بردار نیاز زیادی دارد. او با رکورد ورودی 385 کیلوگرم در گروه خود آخرین نفر است.

قزاقستان به دنبال پایان بخشیدن به سلطنت روسیه در 94 کیلوگرم

روسیه صاحب 10 مدال طلای دسته 94 کیلوگرم مسابقات جهانی است، در حالیکه قزاقستان هشت مدال طلا دارد بنابراین در نظر دارد امسال روسیه را از لحاظ آماری پایین بکشد. قزاقستان امسال نیز مانند مسابقات جهانی 2014 در دسته 94 کیلوگرم دو نماینده دارد. سال گذشته ژاسولان کدیربایف طلا مجموع و دو ضرب جهان را کسب کرد و ولادیمیر سیدوف دیگر نماینده قزاقستان در یک ضرب به مدال طلا رسید.

کدیربایف اگر امسال هم قهرمان جهان شود دومین وزنه‌برداری است که به طور متوالی طلا مجموع را به دست آورده است. پیش از او آ کاکیوس کاکیانتویلی از یونان در سال 1998 و 1999 قهرمان جهان شده بود.

الماس یوتیشف دیگر وزنه‌بردار قزاقستان در مسابقات جهانی آمریکا در سال 2013 نایب قهرمان جهان شد. رکورد ورودی او هم مانند کدیربایف 405 کیلوگرم است.

آدرین ادوارد زیلنسکی از لهستان از چهره‌های مطرح این وزن است. البته او در دسته 85 کیلوگرم قهرمان المپیک لندن و برنز سال 2011 شد. سال گذشته که به دسته 94 کیلوگرم آمد ناکام ماند و باید دید امسال چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند. رکورد ورودی او 400 کیلوگرم است.

آیوریماس دیدبالیس از لتونی از دیگر مدعیان این وزن است. او در مسابقات قهرمانی اروپا 2015 قهرمان شد و نقره یک ضرب و برنز مجموع جهان در سال 2014 را نیز در کارنامه دارد. رکورد ورودی او برای مسابقات جهانی آمریکا 400 کیلوگرم است.

روسیه یک وزنه‌بردار 21 ساله را راهی رقابت‌های وزن 94 کیلوگرم کرده است. الکسی کسوف که رکورد ورودی‌اش 395 کیلوگرم است عناوین طلا و نقره جوانان جهان، طلای نوجوانان جهان و نقره المپیک نوجوانان را در کارنامه دارد و برای نخستین بار در مسابقات جهانی بزرگسالان وزنه می‌زند.


ویدیو مرتبط :
شیر مرد ایلامی علی هاشمی مسابقات وزنه برداری جهانی