سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اتخاذ تدابیر لازم در مناطق مرزی جنوب غرب کشور برای امنیت زائران کربلا


امیرسرتیپ دوم علی ظریفی یگانه روز سه شنبه در حاشیه معارفه فرمانده جدید تیپ 292 زرهی شهید آزادی دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح وضعیت آمادگی دفاعی نیروهای مسلح مستقر در مناطق مرزی جنوب غرب کشور افزود: تدابیر اتخاذ شده در مناطق مرزی جنوب غرب کشور در حوزه های مختلف زمینی و هوایی است.
وی همچنین افزود: هیچ مشکل امنیتی در مناطق مرزی جنوب غرب کشور وجود ندارد و نیروهای مسلح همدوش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حفظ آمادگی کامل آماده هرگونه پاسخگویی در شرایط خاص هستند.
امیر ظریفی یگانه اظهار کرد: نیروهای ارتش و سپاه با اقتدار آماده دفاع از اهداف نظام اسلامی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی همچنین در آیین معارفه فرمانده جدید تیپ 292 زرهی شهید آزادی دزفول در جمع نیروهای نظامی و انتظامی به تشریح اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: دفاع نیروهای مسلح در هشت سال جنگ تحمیلی معجزه قرن بود.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب غرب نزاجا افزود: نیروهای سپاه، ارتش و نیز بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی با اقتدار دشمن را به عقب راندند و این اقتدار در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شده است.
وی اظهار کرد: نیروهای ارتش و سپاه در سایه اتحاد و همبستگی در عملیات مختلف در دوران دفاع مقدس به گونه ای وارد عمل شدند که این عملیات از نظر استراتژیک نظامی در جهان در رده بالایی قرار دارند.
امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخست آغاز جنگ هشت ساله با تشکیل قرارگاه های فرماندهی علاوه بر توقف پیش روی دشمن ضربات سنگینی به ارتش بعث وارد کردند.
وی همچنین به نقش مهم ارتش در آموزش نیروهای مسلح در ابتدای دوران انقلاب پرداخت و افزود: یکی از یگان هایی که نقش ارزنده ای در هشت سال دفاع مقدس داشت تیپ 292 زرهی (تیپ 2 زرهی) دزفول بود که پا در رکاب و آماده در بیشتر عملیات های آفندی و پدافندی حضوری فعال و موثر داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه ارتش همواره در خط ولایت عمل می کند، اظهار کرد: حرکت در مسیر ولایت و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا یک افتخار بزرگ و ارزشمند برای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای نیروهای جان برکف بسیاری است که افتخار آنها سربازی ولایت است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب غرب نزاجا بر حفظ هوشیاری نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: تا زمانی که دشمن دست از توطئه ضد نظام اسلامی بر نداشته است نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار آماده جانفشانی در راه کیان اسلامی هستند.
امیر ظریفی یگانه تغییر تاکتیک دشمن ضد جمهوری اسلامی ایران را نتیجه اقتدار ایران اسلامی و نیروهای مسلح بیان کرد و افزود: دشمن که متوجه شده از نظر نظامی حریف ایران اسلامی نمی شود تاکتیک تاخیری را در پیش گرفته و منتظر فرصت است اما با وجود رهبری فرزانه و هوشمند، دشمن هرگز به اهداف خود در ایران اسلامی نخواهد رسید.
وی در ادامه خدمت در تیپ 292 زرهی شهید آزادی دزفول را یک افتخار دانست و از امیر سرتیپ دوم گودرز احمدوند فرمانده سابق این تیپ بابت خدمات انجام شده در مدت بیش از پنج سال فرماندهی این تیپ تجلیل کرد.
فرمانده قرارگاه جنوب غرب نزاجا از سرهنگ بابک جلالی فرمانده جدید این تیپ زرهی خواست در کنار برنامه های نظامی و حفظ آمادگی دفاعی رزمی، فعالیت های فرهنگی را نیز در این تیپ گسترش دهد.
امام جمعه دزفول نیز در این آیین با اشاره به ایثار بسیجیان در عرصه های مختلف گفت: مجاهدت و ایثارگری بسیجیان مرزهای اسلام را در دنیا گسترش داده است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: امروز عصر اسلام و تشیع است و مرزهای اسلام با نفوذ شیعه به هزاران کیلومتر فاصله از جمهوری اسلامی رسیده است.
وی گفت:با وجود دشمنان قسم خورده اسلام ، روز بروز بر مجاهدت و اخلاص بسیجیان افزوده شده و اسلام در حال پیشروی است.
امام جمعه دزفول ضمن تقدیر از جانفشانی شهدا اظهار کرد: اگر شهدا بر سر پیمان خود نمی ماندند اکنون شاهد سربلندی نیروهای بسیجی و نظامی نبودیم.
در این آیین که با حضور معاون استاندار و فرماندار دزفول و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی مستقر در شمال خوزستان در تالار مهتاب دزفول برگزار شد حکم فرماندهی سرهنگ بابک جلالی که از سوی سرتیپ ستاد احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر شده قرائت شد.
2077/6068/6037

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نماهنگی از زائران مناطق عملیاتی جنوب(( راهیان نور))