فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ویژه برنامه‌‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رسانه ملی


به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با فرارسیدن سال نو، سلسله نشست ـ پژوهش‌های نقد فیلم «به تماشای کتاب» از روز یکم الی پنجم فروردین 95 هر روز عصر حوالی ساعت 17:30 از شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شوند.
نخستین نشست «به تماشای کتاب» روز شانزدهم آبان با حضور علیرضا مختار‌پور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رضا پور‌حسین قائم مقام معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران و نمایش فیلم «ارباب صفحات» برگزار شده بود.
جلسه نقد و تحلیل فیلم «451 درجة فارنهایت» ساخته فرانسوا تروفو نیز روز چهاردهم آذر با حضور دکتر محمد خندان، پژوهشگر حوزه مطالعات خواندن و نریمان افشاری، پژوهشگر حوزه زیبایی‌شناسی هنر و منتقد فیلم در فرهنگسرای ابن‌سینای تهران برگزار شد.
انیمیشن «جنگ کتابخانه» ساخته تاکایوکی هامانا نیز روز دوازدهم دی با حضور دکتر محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما به عنوان منتقد و کارشناس برگزار شد.
جلسه نقد و تحلیل فیلم «قلب‌جوهری» ساخته یان سافتلی نیز در روز دهم بهمن با حضور سیدمحسن فاطمی فوق دکترای روان‌شناسی به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر و همراهی جمعی از کتابداران برگزار شد.
و در نهایت پنجمین نشست «به تماشای کتاب» نیز روز شنبه هشتم اسفند با نمایش و برگزاری جلسه نقد و تحلیل فیلم «ماتیلدا» ساخته دنی دویتو و حضور سیامک محبوب مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر برگزار شد.
سلسله نشست ـ پژوهش‌های «به تماشای کتاب» در پاییز و زمستان 1394 به صورت ماهانه، توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و با مشارکت و میزبانی فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد و کتابداران، مخاطبین ویژة آن بودند. در این نشست‌ها، با حضور کارشناسان حوزه کتاب و منتقدان و صاحب‌نظران حوزه سینما ‌تلاش شد شیوه‌ای از نقد فیلم به کتابداران آموزش داده شود؛ تا با بهره‌گیری از آن، خدمات بهتری برای مراجعان فراهم آورند.
نشست ویژه کتاب‌خوان هنرمندان پیشکسوت که روز دوم اسفند با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر کشور در هتل انقلاب تهران برگزار شد نیز روز جمعه ششم فروردین از شبکه آموزش پخش می‌شود.
همچنین نشست ویژه کتاب‌خوان ادیان توحیدی نیز که دهم اسفند با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ علی فریدونی مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب؛ حمامی لاله‌زار از عالمان کلیمی؛ اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان و بت کُلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از عالمان و فعالان فرهنگی ادیان توحیدی برگزار شد، روز جمعه سیزدهم فروردین از شبکه شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» با ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کار خود را از روز بیست و هفتم خرداد 1394 آغاز کرد. این نشست‌ها به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شوند و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.
تاکنون بیش از 1050 نشست کتاب‌خوان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی، ویژه (نابینایان، کودکان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهی، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویی) و مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار شده است. همچنین دو نشست ویژه اصحاب رسانه و یک نشست با حضور 6 تن از اعضای هیأت امنای مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب) برگزار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/19MTBM

این خبر را به اشتراک بگذارید


ویدیو مرتبط :
آسیب شناسی کتابخانه های عمومی کشور