سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرا نیروی کار ۵۵ سال به بالا هم می تواند گزینه خوبی برای استخدام باشد؟


مگی لیونگ، مدیر ارشد محتوای یک وبسایت محتوایی در زمینه ی اطلاعات مالی می گوید از زمانی که در سال ۲۰۱۳ به این شرکت پیوسته، به دنبال استخدام نیروی کار با تجربه بوده اند. خود او در بدو ورود حداقل ۱۵ سال مسن تر از اکثر ۵۰ نیروی این شرکت بوده؛ نیروهایی که از آن زمان تا کنون تعدادشان به ۳۰۰ نفر رسیده است.

او می افزاید: «ما هنگام بررسی متقاضیان کار، به دنبال متقاضیانی می گردیم که تجربه داشته باشند. این شامل نیروهای مسن تر هم می شود، چرا که اغلب آنها سال های زیادی از عمر خود را به تلاش برای رسیدن به این سطح اختصاص داده اند». مگی لیونگ از زمانی که به این شرکت پیوسته، حدوداً ۱۲ نیروی کار بالای ۵۵ سال برای تیم خود استخدام کرده است.

بازار کار نیروی ۵۵ سال به بالا

بازار کار نیروهای مسن تر در آمریکا چندان مساعد نیست. با وجود نرخ پایین بیکاری این گروه سنی، شاخص های مشارکت و درآمد این گروه اصلاً رضایتبخش به نظر نمی رسد. با وجود آنکه آمار و ارقام صحنه ی نامساعدی را به تصویر می کشند، به گفته ی روث فینکلشتاین از دانشگاه کلمبیا، دو روند متناقض در جریان هستند؛ یکی عدم علاقه به استخدام نیروی مسن تر، و دیگری علاقه ی نیروی کار به ادامه ی فعالیت. مردم به دلایل مختلف از جمله علاقه، به تعویق انداختن بازنشستگی، سلامت ذهنی و جسمی، و یا دلایل اقتصادی، مدت بیشتری کار می کنند.

اما به گفته ی او با این حساب اگر شغل خود را در سن بالای ۵۵ سال از دست بدهید، پیدا کردن یک شغل دیگر برایتان بسیار دشوار تر خواهد بود. فینکلشتاین می گوید تحقیقات نشان می دهند کارفرما ها در استخدام نیروهای مسن تر، نگران میزان توانمندی آنها در انجام وظایف شغلی و همچنین هزینه های جانبی آنها هستند. اما به گفته ی او غافل شدن از مزایای استخدام نیروی کار مسن تر، کوته نگری خواهد بود.

ارزشی که دست کم گرفته می شود

فینکلشتاین می گوید استخدام نیروی کار مسن تر می تواند مزایای مهمی داشته باشد، از جمله اینکه این گروه مدت بیشتری در شغل خود باقی می مانند. داده های مرکز آمار اداره ی کار ایالات متحده ی آمریکا نیز این موضوع را تأیید می کند. گزارش سال ۲۰۱۴ این مرکز نشان می دهد ۵۸ درصد از نیروهای مسن تر، ۱۰ سال یا بیشتر در شغل خود مانده اند، در حالی که این میزان برای چهل و چند ساله ها به طور متوسط ۳۷.۳ درصد بوده است. این وفاداری می تواند به معنای هزینه ی جایگزینی کمتر برای شرکت ها باشد.

لیزا استرلینگ، معاون رئیس و مدیر نیروی انسانی یک شرکت جهانی فعال در زمینه ی فناوری های مدیریت منابع انسانی می گوید با وجود تمرکز اغلب شرکت ها روی استخدام نسل جوان، در میان بازار نیروی کار ۵۵ سال به بالا فرصت های بسیار زیادی برای پیدا کردن کارمندان باتجربه و با مهارت وجود دارد. او می گوید: «آنها در این سن کسب و کار را به خوبی درک می کنند، مهارت های فردی و حرفه ای مهمی دارند، و اغلب اوقات به آموزش کمتری نیاز دارند».

کارکنان مسن تر با دریایی از ارتباطات گوناگون و تجربه به محل کار خود می آیند و به قول لورن گریفین، این نقطه ی قوت آنان است. گریفین از مدیران یک شرکت نیروی انسانی در آمریکاست. بسیاری از کارفرماها نگران این هستند که نیروی کار مسن تر ممکن است در استفاده از ابزارها یا پلتفرم های فناورانه چندان مهارت نداشته باشند. اما گریفین اعتقاد دارد این بیشتر مسئله ای فردی است، نه سنی. او می گوید همین اواخر مجبور شده به یک متقاضی جوان بگوید پروفایل لینکدینش را به روزرسانی کند.

گریفین ادامه می دهد: «نیروی مسن تر، روابط عمومی بهتری هم دارد. سال ها حضور در محیط های کاری در اغلب موارد مهارت های لازم برای هدایت این محیط را در اختیار آنان قرار می دهد».

عبور از کلیشه ها

مدیر یک شرکت خدمات مراقبت در منزل نیز می گوید زیاد پیش می آید که نیروی کار خود را از میان نیروی ۶۰ و حتی ۷۰ سال به بالا انتخاب کند. او می گوید نگرانی هایی که در مورد توانایی های این قشر وجود دارد بی اساس است. از نظر او آنها در ارتباط برقرار کردن با مشتریان عملکرد بسیار خوبی دارند. او می افزاید: «عبور کردن از کلیشه ها خیلی مهم است؛ کلیشه هایی مثل اینکه نیروی مسن تر نمی تواند از پس برخی کارها بر بیاید، یا اینکه نیروی جوان مدام سرش در موبایل است». او می گوید وقتی با این دید به دیگران نگاه کنیم، فرصت های استخدامی فوق العاده ای را از دست خواهیم داد.

لیونگ نیز در این باره می گوید نباید توانایی های افراد و تناسب آنها با نیاز های شرکت خود را به سن و سالشان وابسته دانست.


ویدیو مرتبط :
فرمانده نیروی هوایی آمریکا: جنگ با ایران اصلاً گزینه خوبی نیست*فیلم