سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آفت مگس میوه مدیترانه ای در مازندران مهار شده است


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه تاکنون در 46 هزار و 183 هکتار از باغات استان ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای انجام شده است، اظهار کرد: برای کنترل مگس میوه مدیترانه ای یک هزار و 500 عدد تله نصب شده است.
وی افزود: 18 هزار و 500 عدد مگس میوه مدیترانه ای شکار و 65 هزار و 579 اصله درخت طعمه پاشی شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: یک هزار و 900 کیلوگرم میوه آلوده معدوم سازی شد که در مقایسه با تولید دو میلیون تنی بسیار ناچیز است.
زاغی خاطرنشان کرد: مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای کنترل مگس میوه مدیترانه ای 225 کلاس گروهی برگزار و به 7 هزار و 700 بهره بردار بصورت انفرادی آموزش داد.
وی به باغداران توصیه کرد برای کنترل و جلوگیری از آفت مگس میوه مدیترانه ای تمامی میوه های رسیده سال گذشته را برداشت و نسبت به برداشت میوه در سال جدید اقدام کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: باغداران میوه های آلوده و مشکوک به مگس میوه مدیترانه را که در زیر درختان انباشته است در عمق 50 سانتی متری خاک دفن کنند.
زاغی ادامه داد: تله های جلب کننده حاوی مایع سراترپ یا تله فرمونی جهت شکار انبوه و طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات به همراه حشره کش مالاتیون برای جلوگیری و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: باغداران نسبت به مبارزه زراعی در فصل زمستان برای کنترل مگس میوه مدیترانه ای اقدام کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با کاهش دما و افزایش بارندگی در استان، خوشبختانه وضعیت مگس میوه مدیترانه ای مهار شده است و هیچ آفتی محصولات سردرختی را تهدید نمی کند و باغداران توصیه های کارشناسان حفظ نباتات را برای کنترل این آفت جدی بگیرند.
مازندران بیش از 115 هزار باغ مرکبات دارد.
6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراحل تکامل مگس میوه