سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«حدیث غربت»؛ آرمان فاطمی مهاجرین افغانستانی در سرزمین خمینی + تصاویر


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ادامه فعالیتهای فرهنگی مهاجرین افغانستانی این بار این شهرستان شهریار بود تا میزبان هنرنمایی آیینی مهاجرین باشد.

«حدیث غربت» این روزها نام اشنایی است برای مردم شهریار تا همت جوانان مهاجر افغانستانی در راستای اعلای فرهنگ فاطمی را در یابند.

نمایشگاه «حدیث غربت» به مناسبت ایام فاطمیه دوشنبه شانزدهم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام سالمی امام جمعه شهرستان شهریار و جمعی از مهاجرین افغانستانی در پارک کودک شهریار افتتاح شد.

این نمایشگاه برای ارج نهادن به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) و افزایش میزان آگاهی مردم به ویژه جوانان در مورد آن بزرگ بانوی جهان اسلام، با همت و تلاش شبانه‌روزی مجموعه‌ای از هیئتهای مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم شهریار با محوریت «هیئت جوانان منتظران ظهور- جوانان مهاجر افغانستانی مقیم فردوسیه» برای دومین سال پیاپی برگزار شده است و تا پایان روز یک شنبه بیست و سوم اسفند ماه مصادف با روز شهادت حضرت زهرا(س) برقرار است.

این نمایشگاه در دو بخش برپا شده است: در بخش اول آن کتابهای ویژه در مورد حضرت زهرا سلام‌الله علیها به نمایش در آمده است همچنین تابلوهای نفیس و سایر اقلام فرهنگی و مذهبی در همین بخش قرار دارند.

در بخش دوم نمایشگاه جریانها و حوادث تاریخی از غدیر تا جریان شهادت حضرت زهرا(س) در چند قسمت به شکل بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای طراحی و اجرا شده است.

«حدیث غربت» در واقع نشان از دلدادگی مهاجرین افغانستانی به «آرمان» دارد همان چیزی که به واسطه رسیدن به آن از سرزمین‌شان گذشتند و به سرزمین خمینی آمدند، جایی که بتوانند در سرزمین اسلامی واضح و راحت از دین‌شان بگویند و در فضای معنوی آن رشد کنند.

در زیر تصاویر این نمایشگاه را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/. 


ویدیو مرتبط :
مولودی شور در بین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران