علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کیفیت هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است


محمد رستگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 45 عدد کاهش همچنان غیرمجاز بوده و بر روی عدد 105 قرار دارد.
رستگاری با اشاره به افزایش میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن از 27 به 42نسبت به روز گذشته تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون نیز از 70 به 50 کاهش داشته است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاهای پارک شکوفه، دانشگاه شریف و سوهانک با شاخص اعداد 131، 123 و 120 (ناسالم) آلوده ترین نقاط جوی تهران در 24 ساعت گذشته بوده است.
رستگاری افزود: ایستگاه های پاسداران، پارک سلامت و دانشگاه علم و صنعت نیز با شاخص اعداد 64، 81 و 85 سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بوده است.
وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه کرد تا از فعالیت و تردد غیرضروری در مناطق آلوده سطح شهر خودداری کنند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
به گزارش ایرنا کیفیت هوای تهران از شنبه و یکشنبه هفته جاری در شرایط ناسالم
برای گروه های حساس، دوشنبه در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها و سه شنبه و امروز (چهارشنبه ) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
تهرام/7364/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حساس نشو 58 کیفیت بالا