سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشگاه‌ها به احزاب فعال در انتخابات مجلس روی خوش نشان ندهند/ لزوم برخورد با مسئولان فرهنگی دانشگاه لرستان


میلاد بهمئی نماینده شورای راهبردی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی کشور، اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار نشان دهنده دغدغه‌های جدی ایشان است و باید بسیار جدی گرفته شود.

وی در ادامه به اکران فیلم 300 در دانشگاه لرستان و حواشی افتتاح دفتر انجمن اسلامی دانشجویان در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به سلسله رخدادهای مخرب و ضد فرهنگی که در دانشگاه لرستان به وقوع پیوسته است انتظار می‌رود که وزارت علوم با مسئولان فرهنگی دانشگاه لرستان برخورد جدی داشته باشد و به قول معروف باید گوش آنها کشیده شود.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان ادامه داد: دانشگاه لرستان در چند سال اخیر بواسطه کیفیت و حجم فعالیت‌های فرهنگی زبانزد و الگوی خاص و عام بود و رتبه‌های فرهنگی بسیار خوبی داشت؛ ولی متاسفانه در اخیرا شاهد هرج و مرج فرهنگی در دانشگاه لرستان هستیم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال بارها و بارها تاکید داشتند که استفاده از راهکارهای ضد فرهنگی و ضد اخلاقی هم چون اجرای کنسرت موسیقی و برنامه‌های مختلط غیراخلاقی در محیط دانشجویی خیانت است. ولی ما با بی‌شرمی و وقاحت تمام شاهد اکران فیلم ضد ایرانی 300 در دانشگاه لرستان بودیم، آیا هدف مسؤلان دانشگاه ترویج بی‌بندوباری و ولنگاری اخلاقی است؟

بهمئی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با روسای دانشگاه‌ها بیان داشتند که کار فرهنگی باید دانشجو را متخلق، انقلابی و معتقد به آرمانها،  دوستدار کشور و با بصیرت و اعتماد به نفس تربیت کند. مسؤلین فرهنگی دانشگاه لرستان باید پاسخگو باشند آیا اکران فیلم ضد اخلاقی 300 توانسته این اهداف را جامعه عمل بپوشاند؟

وی گفت: مسئولان دانشگاه می‌گویند پخش قسمت‌های غیراخلاقی عمدی نبوده و سهوی بوده است؛ ولی سوال اینجاست که آیا مشکل این فیلم فقط قسمت‌های غیراخلاقی آن است و واقعا شما پیام فیلم 300 به دانشجویان را نمی‌دانید؟

این فعال دانشجویی افزود: چطور می‌شود که مسؤلین دانشگاه برای برگزاری یادواره شهدای هسته‌ای و ورود مهمانان به جلسه ده‌ها فیلتر و قفل تدارک می‌بینند ولی برای ورود افراد سرشناس احزاب به دانشگاه و همچنین پخش فیلم 300 هیچگونه نظارت، مدیریت و تمهیداتی به خرج نمی‌دهند؟

وی ادامه داد: بی‌قانونی‌ها و گستاخی‌هایی که در مراسم افتتاح دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به وقوع پیوست نشان از بی‌کفایتی و سؤمدیریت مسؤلان هیات نظارت دانشگاه در مدیریت برگزاری نشست‌های سیاسی است.

بهمئی تاکید کرد: چرا دانشگاه لرستان باید تریبون عده‌ای معلوم‌الحال برای توهین به ارکان نظام و حمایت از سران فتنه شود.

وی افزود: مسولان دانشگاه باید بدانند که عملکرد آنها باعث شکل‌گیری و تکرار غائله مشهور خرم آباد خواهد شد. آنها باید از خواب سیاست و داد و ستد حزبی خارج شوند. با سران فتنه هم نوا نشوند و احزاب قرار داد نبندند.

این فعال دانشجویی گفت: ریاست دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های دیگر نباید به احزاب فعال در انتخابات مجلس روی خوش نشان بدهند. نباید فضای علمی و فرهنگی دانشگاه را فدای منافع شخصی کرد. مسئولان دانشگاه باید آرامش را به محیط دانشگاه‌‍‌ها حاکم کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کار قزوین درباره انتخابات مجلس