سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار فتا درباره صفحات بسیاری از چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی


ایسنا/ سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه با توسعه شبکه های اجتماعی شاهد ایجاد صفحات به نام چهره های مشهور هستیم، گفت: بیشتر این صفحات در شبکه های اجتماعی متعلق به افراد مشهور نیست و فقط به نام آن ها و توسط مجرمان سایبری ساخته شده است.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه کاربران مراقب صفحه های جعلی چهره های معروف هنری، ورزشی و ... باشند، اظهار کرد: بسیاری از صفحات چهره های معروف جعلی است و با عضویت کاربران در این صفحه احتمال در دام افتادن مجرمان سایبری بسیار است.
وی ادامه داد: خانواده ها ضمن نظارت بر فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان، حتما به فرزندان خود آموزش های لازم در خصوص این صفحات را بدهند، تا فرزندانشان قربانی سودجویان فضای سایبر نشوند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تاکید کرد: یکی از مهمترین قابلیت های فضای سایبری جعل هویت است بنابراین کاربران به راحتی به افراد غریبه در فضای سایبری اعتماد نکنند و روابط خود در این فضا را محدود کنند.
آذردرخش ادامه داد: اعتماد در فضای مجازی بر اساس اطلاعات موجود در صفحات و سایت ها می تواند برای کاربران پیامدهای ناگواری داشته باشد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا اظهار کرد: متاسفانه قربانی این صفحات جعلی، اغلب کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی اعتماد و فکر می کنند که صفحه چهره مورد نظر آنها مربوط به خود وی است، غافل از اینکه اینگونه نیست.
وی به کاربران توصیه کرد که از واریز وجه نقد طی تقاضای این افراد در شبکه های اجتماعی تحت هر عنوانی خودداری کنند؛ همچنین از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب کنند و به هیچ عنوان قرار ملاقات حضوری با این افراد نگذارند.

این مقام مسئول خواستار همکاری چهره های معروف و شناخته شده ورزشی، هنری و ... برای برخورد با اتفاقات ناگوار شد و افزود: رسانه ها در این میان می توانند نقش موثری در اطلاع رسانی از این صفحات جعلی داشته باشند.
براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ آذردرخش گفت: هموطنان نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند ضمن اینکه در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
فروش صفحات بازیگران معروف در شبکه های اجتماعی