سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور هیأتی از دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در مراسم تشییع حسنین هیکل


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هیأتی از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با حضور در مسجد الحسین (ع) قاهره، در مراسم تشییع جنازه متفکر و اندیشمند مشهور مصری مرحوم استاد محمد حسنین هیکل شرکت کردند.

در این مراسم که تعدادی از شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته سیاسی، پارلمانی، فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای از جمله نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب، عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، عبدالحکیم عبدالناصر فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر، همچنین استاندار قاهره و رئیس رادیو و تلویزیون مصر حضور داشتند، اعضای دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره، مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به فرزندان و خانواده استاد هیکل ابراز داشتند.

بعد از ادای نماز بر پیکر وی برخی از دوستان و شاگردان مرحوم هیکل از جمله مصطفی الفقی در مورد خصایص و ویژگی‌های بارز شخصیتی این اندیشمند و متفکر فرهیخته و برجسته مصری و هوش و تحلیل بالای وی از تحولات و انس وی با قرآن تا آخرین روزهای زندگی‌اش سخن گفتند.

مراسم تشییع جنازه استاد هیکل بنا به وصیت وی در مسجد الحسین (ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل در مصر جدید به خاک سپرده شد.

«محمد حسنین هیکل»، نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح دنیای عرب و دوست و مشاور «جمال عبدالناصر» در سن 93 سالگی درگذشت.

حسنین هیکل مدتی بود که به علت بیماری کلیوی در بیمارستان به سر می‌برد.

این نویسنده مطرح مصری تاکنون ده‌ها کتاب و مقاله نوشته است، او همچنین ریاست مرکز پژوهش‌های الاهرام را نیز برعهده داشت.

حسنین هیکل، به عنوان یک ایران شناس نیز مطرح بود، وی در ایام ملی شدن صنعت نفت در ایران حضور داشت و گزارش‌های این واقعه را به جمال عبدالناصر ارسال می‌کرد که همین اقدام انگیزه رئیس‌جمهور مصر برای ملی کردن کانال سوئز را چند برابر کرد.

او همچنین در قضیه ادعای امارات بر سر جزایر سه‌گانه نیز، این ادعا را ساختگی و با انگیزه‌های سیاسی می‌دانست.

انتهای پیام/

http://fna.ir/503T8


ویدیو مرتبط :
سوتی رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر