ترین ها/ زیباترین باغ های جهان


ترین ها/ زیباترین باغ های جهانخراسان/ باغ شان نانگ نوچ (تایلند)
درهای این باغ حیرت انگیز که در شهر «پاتایا» واقع شده، برای اولین بار در سال 1980 میلادی به روی گردشگران و عموم مردم باز شد. این باغ در بر گیرنده انواع عجیب و غریبی از سرخس ها و گل های ارکیده است و طراحی و فضاسازی آن باعث شده روزانه بیش از 2 هزار بازدیدکننده داشته باشد.

باغ گیاه شناسی کویر (آمریکا)
این باغ پر از کاکتوس در سال 1937 میلادی در «آریزونا»ی آمریکا طراحی و ساخته شده است. این باغ هم اکنون بیش از 21 هزار گونه مختلف از گیاهان بیابانی را در خود جای داده که 139 مورد آن ها بسیار نادر هستند و همین امر این مکان را به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل کرده است.

باغ کوکنهف (هلند)
این باغ رنگارنگ شامل انبوهی از جلوه های بی نظیر از گل های متنوع لاله است که با طراحی کاشت فوق العاده زیبا، نمایی حیرت انگیز را به این باغ داده اند. این باغ خاستگاه 7 میلیون گل لاله است که در میان آن ها گونه های ترکیبی و پیوندی در حال پرورش هستند.

باغ ورسایلس (فرانسه)
این باغ قدیمی که امروز از جمله مشهورترین باغ های جهان است، در سال 1661 توسط «آندره لو نوتره» و به دستور لویی چهاردهم ساخته شد. این مکان طبیعی که به ثبت یونسکو رسیده، در سال بیش از 6 میلیون بازدیدکننده دارد. چشمه های موجود در این باغ یکی از جاذبه هایش به شمار می آید.

باغ یویان (چین)
این باغ کلاسیک که در شهر شانگهای واقع شده، در سال 1577 توسط یک افسر دولت در دوران پادشاهی مینگ در فضایی به وسعت 20 هزار متر مربع ساخته شده و طراحی هر گوشه از این باغ زیبا نشان دهنده بخشی از فرهنگ و سنت قدیمی چین است.

باغ کیو (انگلستان)
این باغ سلطنتی در شهر لندن و در فضایی به مساحت 132 هکتار طراحی شده است. این باغ زیبا در سال 1759 توسط «پرنسس آگوستا» مادر شاه جورج سوم ساخته شده و اکنون با داشتن بیش از 50 هزار گونه گیاهی و بناهای خاص در خود، یکی از زیباترین باغ های جهان است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
زیباترین نماهنگ طنین اذان در زیباترین و معروفترین مساجد جهان