علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ساخت دستگاه جداکننده سلول های سرطانی ازسالم خون


به گزارش روزچهارشنبه گروه علمی ایرنا ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک گروه تحقیقاتی از بخش نانوپزشکی دانشگاه نیوساوث ولزاسترالیا موفق به ساخت ابزاری برای آزمایش خون شدند که از این ابزار می توان برای تشخیص سرطان استفاده کرد.
نمونه برداری و آزمایش روی سیال های بدن نظیرخون، در حال رسیدن به نقطه اشباع رشد فناوری است با این حال هنوز فضاهای زیادی برای کار در این حوزه وجود دارد به طوری که می توان دستگاهی برای تبدیل فرآیند تشخیص به درمان ساخت.
این ابزار جدیدی که ساخته شده در حال سپری کردن آزمایش های بالینی خود در آمریکا و دیگر کشورهای جهان بوده تا بتواند وارد مسیر تجاری سازی شود.
این دستگاه درحال حاضر قادر است سلول های سرطانی را از میان سلول های قرمز و سفید خون بیرون کشد، در واقع این دستگاه قادراست نمونه خون بیمار را گرفته و این جداسازی را انجام دهد، سلول های سرطانی معمولا وارد سیستم گردش خون شده و در سراسر بدن پخش می شوند بنابراین از این دستگاه می توان برای تشخیص بیماری سرطان استفاده کرد.
این گروه تحقیقاتی قصد دارند این دستگاه را به تولید انبوه برساند به طوری که امکان فیلتراسیون سلول ها با استفاده از این دستگاه فراهم شود، سلول های سالمی که توسط این دستگاه به دام می افتند دوباره به سیستم گردش خون باز گردانده می شوند.
برای درمان سرطان باید فرآیند فیلتراسیون خون بیمار به صورت دائمی انجام شد.
علمی (1)** 9340**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سلول های T سایتوتوکسیک در حال کشتن سلول های سرطانی گردنه رحم