علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جاده ابریشم نقطه اتصال خراسان رضوی و هنگ کنگ است


به گزارش خبرنگار مهر،«اندرو ولز» که با جمعی از اعضای اتاق بازرگانی هنگ کنگ به مشهد سفر کرده است روز پنجشنبه در دیدار با تعدادی از مدیران شهرداری مشهد در محل معاونت اقتصادی با اشاره به اینکه هنگ کنگ مرکز مالی و اقتصادی و سرمایه گذاری است و می تواند نقطه کلیدی برای توسعه جاده ابریشم جدید باشد، افزود: ایران و به ویژه استان خراسان از نظر استراتژی در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و این باعث شده تا اهمیت ویژه ای بین هنگ کنگ و استان خراسان باشد.

وی بیان کرد: در واقع هنگ کنگ مرکز تلاقی زمینی جاده ابریشم و کمربند دریایی است که اصطلاحا به آن «یک جاده یک کمربند» می گویند که جاده ابریشم را از شرق چین به سمت آسیای میانه وبعد از آن به سمت خاورمیانه و اروپا و از سمت دریا به سمت هنگ کنگ باز می گردد و این کشور نقش ویژه ای در توسعه جاده ابریشم جدید دارد.

رئیس هیئت اقتصادی هنگ کنگ در نشست اقتصادی با مدیران معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اظهار کرد: مشهد شهری زیبا و سنتی  است و ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی و بازرگانی بسیاری دارد.

اندرو ولز با بیان اینکه به دلیل وجود تحریم ها مدت زیادی است که اتاق بازرگانی هنگ کنگ به ایران سفر نکرده است، ادامه داد: این بهترین فرصت برای هیئت هنگ کنگی است که بعد از اجرای برجام به عنوان اولین هیئت هنگ کنگی به مشهد سفر کند.

وی دو دلیل عمده  را برای رابطه دوباره با ایران مطرح کرد و افزود: در حال حاضر مذاکرات ۱+۵  به نتیجه رسیده  و تحریم ها برداشته شده است و دلیل دوم اینکه  رئیس جمهور چین در طرح  توسعه ۵ ساله  اقتصادی بحث و موضوع احیا و بازسازی جاده ابریشم مطرح کرده و در دستور کار قرار داده است.

وی  با بیان اینکه این اتاق بازرگانی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین اتاق بازرگانی در هنگ کنگ است  و اعضای آن توانسته اند سه چهارم رشد ناخالص ملی را به خود اختصاص دهند افزود: با توجه به نفوذ این اتاق در دولت هنگ کنگ و دولت مرکزی چین، شهرداری مشهد می تواند بهترین استفاده را از ظرفیت های این اتاق ببرد.

وی اظهار کرد: این اتاق بازرگانی با اتاق های بازرگانی دیگری که در هنگ کنگ وجود دارد به دلیل بازه و تنوع وسیعی از فعالیت های تجاری اقتصادی و تعداد اعضای آن که از بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ  هستند بسیار متفاوت است.

وی عنوان کرد: اتاق عمومی هنگ کنگ ظرفیت وسیعی از فعالیت های تجاری را در حوزه صنعت توریست، تولید، فناوری اطلاعات، خدمات حرفه ای و مهندسی، نقل و انتقال پوشش می دهد و گروهی که در این اتاق هستند بخشی از فعالیت ها را دارا هستند که ظرفیت های شهر مشهد به آنها اطلاع رسانی می شود.


ویدیو مرتبط :
هنگ کنگ در یک دقیقه - شگفتی ها هنگ کنگ را بهتر از همیشه بشناسید