سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علی عبدالله صالح: این‌بار تنها با ریاض گفت‌وگو می‌کنیم نه مزدورانش/اتهام ارتباط ما با تهران صرفا برای توجیه تجاوز به یمن است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی عبدالله صالح» رئیس حزب کنگره مردمی یمن و یکی از طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات بین‌المللی صلح یمن، تاکید کرد که هیچ مذاکره‌ و گفت‌وگویی با مزدورانی که به دنبال قدرت هستند، ندارد.

به نوشته خبرگزاری یمنی «خبر» وی گفت: شنبه «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن، از عربستان به یمن باز‌می‌گردد اما شروط ما پیش از هر گفت‌‌وگویی، توقف تجاوز، رفع محاصره و عقب‌نشینی نیروهای متجاوز به یمن است. ما این بار با عربستان مذاکره می‌کنیم نه با مزدوران و فراری‌ها.ملت ما از تمامی خدمات، سوخت، بیمارستان و ...محروم شده‌اند اما هنوز تسلیم نشده‌اند و نخواهند شد. 10 ماه از تجاوز به یمن می‌گذرد و 17 کشور از جمله اسرائیل علیه ما وارد عمل شده‌اند. عرب و غیر عرب در این تجاوز شرکت کرده‌اند و در حالی که ما هیچ اختلاف و مشکلی با آنها نداشتیم، در حال تجارت با خون ملت یمن هستند.

علی عبدالله صالح که خود تا پیش از انقلاب 2011 مردم یمن، رئیس جمهور یمن بود و روابط حسنه‌ای با عربستان داشت، گفت: ما هیچ اختلافی با رژیم سعودی نداریم، مل شیعه نیستیم بلکه شافعی و زیدی سنی هستیم.

وی درباره مسئله ارتباط با ایران گفت: اتهامات باطل و گمراه‌کننده‌ای درباره رابطه با ایران به ما وارد شده تا تجاوز به یمن به گونه‌ای توجیه‌شود. ما هیچ رابطه نظامی، اقتصادی و سیاسی با ایران نداریم. این کشور تنها در رسانه‌هایش از تحولات یمن خبر منتشر می‌کند و در این زمینه هم، هیچ هماهنگی صورت نگرفته است.

رئیس‌جمهور مخلوع یمن در خطاب به عربستان ادامه داد:  اگر شما حقی بر پایه حقوق بین‌الملل دارید، آن را مطرح کنید. صدام حسین از شما دفاع می‌کرد اما شما در آخر علیه او توطئه کردید و او را کشتید. ما اکنون تفنگهای خود را نگه می‌داریم و تسلیم نخواهیم شد و اجازه نخواهیم داد که مزدوران بر ما حکم کنند. ملت یمن نیززانو نخواهد زد و با مزدوران شما مذاکره نخواهد کرد و امکان بازگشت آنها به قدرت وجود ندارد. ما کسی را که کودکان و زنان ما را کشته و کارخانه‌ها و منازل ما را نابود کرده، نمی ‌بخشیم. امارات نیز اکنون در حال عقب‌نشینی تدریجی از یمن و استفاده از مزدورانش در این کشور است اما ما کسانی را که به کشور ما تجاوز کرده‌اند و کودکان ما را کشته‌اند، خواهیم کشت.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن تصریح کرد: ما آنها را اخراج می‌کنیم و خودمان از کشورمان خارج نخواهیم شد ما با شعار شهادت یا پیروزی پایداری خواهیم کرد. این درحالی است که شعار مزدوارن و فراری‌ها، مرگ یا حکومت است. این مزدوران هستند که باید از یمن خارج شوند و اوضاع خود را با پولهای سعودی سامان دهند زیرا دیگر نمی‌توانند بر ما حکومت کنند. 

وی در خطاب به ملت یمن گفت: مایه ننگ است که به مزدوران اجازه دهید برادرانتان را در صعده، حجة، الجوف، مأرب، صنعاء، الحدیدة و تعز به قتل برسانند.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/EDGGQ8


ویدیو مرتبط :
مستندی درباره علی عبدالله صالح - عربی