فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



الحاج ابراهیم: دشمن هم می‌داند که آیت‌الله خامنه‌ای مدافع اسلام و مستضعفان عالم است


مسیر نجف تا کربلا همچون رودی است که هر روز خروشان‌تر می‌شود. یک دم نمی‌ایستد و رنگ‌ها، زبان‌ها و نژادهای مختلف دوشادوش هم به واژه مشترک «حسین(ع)» رسیدند. محمد الحاج ابراهیم جوان شیعه نیجریه ای است که امسال برای هفتمین بار برای پیاده روی زیارت اربعین آمده است. او در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: تا حالا 130 نفر از نیجریه آمده‌اند و در روزهای دیگر باز هم می‌آیند. هر سال جمعیت، زیادتر می‌شود و این به خاطر جذابیت امام حسین (ع) است که همه چیزش را تقدیم خدا کرده است. امام حسین (ع) خانواده و جان خودش را تقدیم خدا کرد و خدا هم دل و عشق مردم را به او داده است.

او با اشاره به اینکه مردم نیجریه در روزهای اربعین حال و هوای دیگر دارند، گفت: تعدادی از نیجریه‌ای‌ها که قدرت مالی داشتند، بیش از 2 هزار دلار هزینه کردند تا به راهپیمایی نجف تا کربلا برسند. ولی کسانی هستند که قدرت تهیه بلیط ندارند، اربعین هرسال در خود نیجریه راهپیمایی می‌کنند.

الحاج ابراهیم ادامه داد: ابراهیم یعقوب زکزاکی (روحانی برجسته شیعه اهل نیجریه) به کربلا آمده بودند و پرچم حرم امام حسین (ع) را به نیجریه آوردند این پرچم الان در بزرگترین حسینیه نیجریه نصب شده است. کسانی که نمی‌توانند کربلا بیایند از مناطق و شهرهای خودشان و برای تکریم و تعظیم پرچم امام حسین(ع) به این حسینیه می‌آیند. سال گذشته 7 میلیون نفر در راهپیمایی روز اربعین نیجریه شرکت کردند. بعد از راهپیمایی مسیر کربلا تا نجف، راهپیمایی نیجریه بزرگترین راهپیمایی اربعین است. 

وی افزود: جمعیت زائران اربعین، نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است و در سال‌های بعد بیشتر هم خواهد شد و این نشان دهنده واقعیت ظهور موعود(عج) است.

الحاج ابراهیم در مورد میزان شیعیان نیجریه گفت: قبل از انقلاب هیچ شیعه‌ای در نیجریه نبود. اما به برکت انقلاب اسلامی 25 میلیون شیعه در این کشور هستند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا رهبری را دیده است، درحالیکه چشمانش برق می‌زند، با حس شعفی می‌گوید: سه سال قبل در حرم حضرت معصومه (س) ایشان را دیدم.

محمد الحاج ابراهیم با اشاره به نامه جدید رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی می‌گوید: نامه اول را  اولین بار در یکی از شبکه‌های اجتماعی دیدم. این نامه را به صدها نفر فرستادم. در نیجریه هم این نامه را ترجمه کردیم تا مردم کشور ما هم از محتوای نامه مطلع شوند. بخش‌هایی از آن را به زبان هوسا ترجمه و به صورت پوستر و عکس پخش کردیم.

وی ادامه داد: آقا سید علی خامنه‌ای برای مصلحت مستضعفان عالم و دفاع از اسلام حرف می‌زند، حتی دشمنان اسلام هم این را می‌دانند. او مدافع مظلومان است. اینچنین مرد بزرگی که زندگی معمولی دارد هیچ وقت برای منافع خودش حرف نمی‌زند.

این جوان نیجریه ای در پاسخ  به این سوال که کدام بخش نامه اول رهبری را در خاطر دارد، گفت: آن بخشی که آقا می‌گویند خودتان بروید دنبال معنای اسلام واقعی و نگذارید کسی دیگر آن را برای شما معرفی کند. این حرفها برای من خیلی جالب بود.

او همچنین در مورد نامه دوم رهبری به جوان‌های اروپایی گفت: جوان‌های امروز فکرشان عوض شده است. قبلا هر چه رسانه‌های دنیا می‌گفتند را قبول می‌کردند ولی دیگر فهمیدند آنچه گزارش واقعی است با گزارش‌های مسئولان و رسانه‌هایشان متفاوت است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیت الله خامنه ای - اسلام سیاسی و عشق به امام حسین (ع)