سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خبرگزاري فرانسه: ايران و آمريکا هنوز هم دشمن شماره يک يکديگر هستند


خبرگزاري فرانسه: ايران و آمريکا هنوز هم دشمن شماره يک يکديگر هستند

انتخاب/ خبرگزاري فرانسه نوشت: ايران و آمريکا به رغم توافق هسته اي همچنان دشمن شماره يک يکديگر هستند.

به گزارش «انتخاب»، روز چهارشنبه سخنان و شعارهاي ضد آمريکايي و پرچم هاي سوزانده شده در سي و ششمين سالگرد اشغال سفارت آمريکا در تهران، نشان دادند به رغم توافق تاريخي ميان ايران و قدرت هاي غربي آمريکا همچنان دشمن رسمي شماره يک ايران است.

چندين هزار نفر در تظاهرات سالگرد اشغال سفارت آمريکا در تهران شرکت کردند. اين مراسم براي اولين بار پس از توافق 14 ژوئيه ميان ايران و قدرت هاي غربي در موضوع هسته اي برگزار مي شود.

تظاهرکنندگان فرياد مي زدند «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسراييل» ،«مرگ بر عربستان» ، «نفوذ ممنوع». ابراهيم رييسي دادستان کل کشور در سخناني اعلام کرد فهرست جنايات آمريکا در داخل و خارج اين کشور طولاني است و آمريکا بايد در دادگاه پاسخگوي جنايات خود باشد.

چهارم نوامبر 1979 ، چند ماه پس از انقلاب اسلامي ، شماري از دانشجويان ، سفارت آمريکا را تصرف کردند. شماري از ديپلمات هاي آمريکايي به مدت 444 روز به گروگان گرفته شدند که موجب قطع روابط ديپلماتيک بين ايران و آمريکا شد. اين روابط هرگز برقرار نشد.

اخيرا، سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران، از «برخي مسئولان که با اعتماد به غرب و ليبراليسم مي نگرند»، انتقاد کرد.

حسن روحاني رييس جمهور ميانه رو ايران که در سال 2013 به اين سمت برگزيده شد، وعده عادي سازي روابط با جهان را داد. وي بلافاصله پس از انتخاب به اين سمت و در حالي که در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک حضور داشت گفتگوي تلفني با باراک اوباما رييس جمهور آمريکا را پذيرفت و تابوي اين امر را شکست. اين اقدام که انتقاد شديد محافظه کاران را در پي داشت ، هرگز تکرار نشد.

با اين حال محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در سال جاري ميلادي در راهروهاي سازمان ملل متحد در نيوروک به صورت «تصادفي» با اوباما رو به رو شد و دست داد ، که اين اقدام بارديگر انتقاد محافظه کاران را به دنبال داشت.

سپاه پاسداران روز سه شنبه از بازداشت چندين روزنامه نگار اصلاح طلب خبر دادند. اين افراد به عضويت در «شبکه» اي متهم هستند که از سوي دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکايي و کشورهاي اروپايي از جمله انگليس ، هلند و سوئد تامين مالي مي شود.

به گفته يک کارشناس اطلاعاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران اين شبکه قصد داشت«با آراستن چهره آمريکا زمينه را براي حضور رسمي آمريکا در ايران فراهم کند».

همچنين به نظر مي آيد تعطيل شدن رستواني که برند آمريکايي «کي اف سي» را تقليد کرده بود نيز بخشي از تلاش براي مقابله با نفوذ فرهنگي آمريکا براي تغيير شيوه زندگي در ايران باشد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تصویر سردار سلیمانی در کنار دشمن شماره یک داعش-سوریه