سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اسپیس اکس به زودی تولید انبوه راکت های مورد نیاز برای سفرهای فضایی تجاری را آغاز می کند


اسپیس اکس به زودی تولید انبوه راکت های مورد نیاز برای سفرهای فضایی تجاری را آغاز می کند

هرچند اسپیس اکس در ماه های اخیر فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته، اما روز به روز در حال گسترش فعالیت های خود و نزدیک تر شدن به هدف آغاز سفرهای تجاری فضایی است.

بر همین اساس اخیراً یکی از مقامات این شرکت در سخنرانی خود در کنفرانس ترابری تجاری فضایی اعلام کرد که مراحل توسعه و آزمایش فالکون ۹ به پایان رسیده و اسپیس اکس قصد دارد تولید انبوه این راکت را آغاز نماید.

مدیر عملیاتی اسپیس اکس می گوید: «ما در حال حاضر مشغول ایجاد تغییرات مورد نیاز در کارخانه هستیم تا میزان تولید ۷ یا ۸ راکت فعلی در سال را به ۱۸ برسانیم و این رقم در نهایت و تا پایان سال جاری (میلادی) به ۳۰ راکت در سال خواهد رسید.»

اسپیس اکس قصد دارد با راکت بعدی خود ماهواره ارتباطی موسوم به SES-9 را به مدار زمین ارسال نماید، پرتابی که به گفته این مقام در چند هفته آینده صورت خواهد گرفت اما پس از آن و با توجه به فعالیت های انجام گرفته برای افزایش تولید، این شرکت در آینده نزدیک می تواند هر ۲ یا ۳ هفته یک پرتاب انجام دهد.

علاوه بر این، اسپیس اکس قصد دارد نخستین پرتاب سرنشین دار خود را نیز سال آینده توسط فضاپیمای Dragon به انجام برساند و به همین دلیل آزمایش سیستم نجات ابداعی خود تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ را در برنامه دارد، سیستمی که نخستین در نوع خود به حساب می آید. عملکرد سیستم نجات به این شکل است که در صورت بروز مشکل هنگام پرتاب سفینه، کپسول حاوی سرنشینان برای جلوگیری از بروز تلفات انسانی از راکت جدا شده و با چتر نجات به زمین باز می گردد.

در نهایت، بخش دیگری از فعالیت اسپیس اکس نیز به توسعه راکت سنگین فالکون اختصاص یافته که نخستین پرتاب آن در سال جاری میلادی انجام خواهد گرفت، راکتی با ۲ برابر قدرت بیشتر نسبت به قوی ترین نمونه های مورد استفاده تاکنون که قادر است تا ۵۳ تن متریک جرم را همراه با خود به فضا منتقل نماید.

منبع: gizmodo

برچسب‌ها:Falcon 9SpaceXاسپیس اکساسپیس ایکسراکتفالکون 9فضاپیما

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
عدم موفقیت اسپیس اکس در فرود راکت بر روی شناور