سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند


نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدندفارس/ فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری در نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب اسلامی که امروز برگزار شد، اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی خاستگاه و مطلع بسیاری از چهره‌های درخشان در حوزه فرهنگ و هنر ایران بوده و است و بسیاری از نام‌های درخشان، حوزه هنری را خانه خودشان می‌دانند.
وی ادامه داد: یکی از نقش‌های کلیدی حوزه هنری در عرصه تبیین هنری گفتمان انقلاب اسلامی، پرورش نیروهای جوان بوده است و امروز مجموعه‌های مردم‌نهاد در حوزه فرهنگ و هنر، اهمیت این کار را دریافتند و امیدواریم در هم افزایی این مجموعه‌ها به سمت هدف مقدس در چشم‌انداز هنر متعهد قدم برداریم.

نظری بیان داشت: چند سالی است که هنر انقلاب در سن بالندگی قرار گرفته و جوانه‌های نوظهور به درخت‌های تنومندی تبدیل شده‌اند که در حوزه ملی و بین‌المللی قابل توجه هستند.

* برگزاری هفته هنر انقلاب با شعار «هنر متعهد به حقیقت»

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با مشارکت صدا و سیما و شهرداری تهران، ویژه‌برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که به معرفی چهره هنر انقلاب خواهیم پرداخت؛ معرفی این چهره به دلیل انجام فعالیت شاخص یا خلق اثر فاخر در عرصه انقلاب است که این چهره از میان کسانی که در سال 94 اثر هنری خود را ارائه دادند انتخاب و معرفی می‌شود.
وی در خصوص شعار امسال گفت: «هنر متعهد به حقیقت» شعار هفته هنر انقلاب اسلامی امسال است که این عبارت برگرفته از بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که فرمودند هنر باید به یک حقیقت متعهد باشد.

* تجلیل از منتخبان هنر انقلاب

معاون هنری حوزه هنری یادآور شد: امسال از بین 60 تا 70 هنرمندی که در حوزه‌های مختلف فعالیت داشتند معرفی می‌شوند که نفرات الف شامل جواد افشار به دلیل ساخت سریال کیمیا، عبدالحمید غدیریان به دلیل فعالیت‌های هنری و خلق مجموعه نمایشگاهی «آسمان حسین»، پرویز پرستویی به خاطر مجموعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در سال 94، دانیال فرخ به دلیل طراحی پوسترهای انقلابی در سطح گسترده، مجید مجیدی به دلیل اکران فیلم تاریخی «محمد رسو‌ل‌الله(ص)»، هادی محمدیان به دلیل پرفروش‌ترین انیمیشن سال 94، حسین مسافرآستانه به خاطر حضور در جشنواره های مختلف و نمایشگاه‌هایی با مضمون دفاع مقدس، بهناز ضرابی‌زاده به دلیل تألیف کتاب «دختر شینا» و سارا عرفانی به خاطر کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» تجلیل خواهند شد؛ البته فرآیند انتخاب ادامه دارد و آنچه گفتم گزارش تا این لحظه است.
وی افزود: سال گذشته وقتی چهره هنر سال انقلاب انتخاب شد، تفاوت جدی بین این انتخاب با دیگر انتخاب‌ها و جشنواره‌ها بود؛ یکی از این تفاوت‌های اصلی این بود که فضای انتخاب، فضای همدلی است؛ همه کسانی که در حوزه هنر انقلاب تلاش می‌کنند، می‌دانند که این انتخابی نمادین است و بخشی از ظرفیت هنر انقلاب را نشان می‌دهد.

* انسان مقید می‌تواند با زبان هنر آرمان‌های خود را بیان کند

معاون هنری حوزه هنری گفت: انقلاب اسلامی شکلی از فکر کردن و نگاه کردن به زندگی است و یک انسان مقید در گفتمان انقلاب اسلامی در همه جای جهان می‌تواند با زبان هنر، آرمان‌های خود را بیان کند.

نظری خاطرنشان کرد: نقش جریان‌سازی این فعالیت‌ها بر کسی پوشیده نیست، اما این انتخاب در یک جشنی اتفاق می‌افتد و امیدواریم کاروان هنر انقلاب با نشاط بیشتری در سال‌های بعد حضور داشته باشد.

* آغاز هفته هنر انقلاب با دیدار خانواده شهدا

در ادامه این نشست، حمید قره‌داغی دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اظهار داشت: هفته هنر انقلاب از روز جمعه با دیدار خانواده شهدای هنرمند آغاز می‌شود و روز شنبه در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و بر سر مزار شهید آوینی حضور خواهیم داشت.
وی ادامه داد: مهمترین برنامه مربوط به روز شنبه است که از برگزیدگان جشنواره‌های حوزه هنر تجلیل می‌شود که در این ویژه‌برنامه نزدیک به 70 نفر در جشنواره معتبر حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که 11 نفر از آنها که حاوی رتبه اول هستند، معرفی خواهند شد.
قره‌داغی بیان داشت: اجرای ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی، افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه ابوالفضل عالی، رونمایی از تندیس مرحومه طاهره صفارزاده، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب در نگارخانه خانه عکاسان و بخشی از برنامه‌ها در هفته آینده خواهد بود.

* بزرگداشت شهید سیاح طاهری و اربعین استاد سلحشور

وی اضافه کرد: ویژه‌برنامه شهید سیاح طاهری از فعالان عرصه هنر ساعت 18 روز یکشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. در ادامه هفته هنر انقلاب، چهلمین روز درگذشت هنرمند فقید انقلابی، استاد فرج‌الله سلحشور با عنوان راوی حقیقت و با حضور مسئولان در روز 23 فروردین در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها، برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی است که روز سه‌شنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود که معرفی چهره سال هنر انقلاب را در این روز داریم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش نقش دانشگاه‌ها در هنر انقلاب، رونمایی از 10 جلد کتاب و همچنین کتاب «پژوهشی هنر» بخش دیگری از برنامه‌ها بوده؛ باشگاه فیلم سوره یکی از مهمترین مراکز تولید فیلم کوتاه برای فیلمسازان جوان است؛ سال گذشته تولیدات متعددی داشتیم که در جشنواره معتبر کشوری حائز رتبه شدند؛ روز چهارشنبه این تولیدات در تالار سوره حوزه هنری معرفی می‌شوند.

* اجرای آلبوم «ماه و ماهی» در حوزه هنری

قره‌داغی با اشاره به بخش موسیقی حوزه هنری بیان داشت: روز پنجشنبه اجرای آلبوم با عنوان «ماه و ماهی» به عنوان یکی از موفق‌ترین آلبوم‌های سال 94 در حوزه هنری توسط حجت اشرف‌زاده را داریم و حسن‌ختام برنامه‌های هفته هنر انقلاب روز جمعه در تالار سوره حوزه هنری است که این جشنواره برگزیدگان را معرفی می‌کند.
وی درباره برنامه‌های هفته هنر انقلاب در بخش استان‌ها، یادآور شد: حدود 5 سال است که با هماهنگی وزارت کشور، حوزه‌های هنری استان‌ها ستادی را با مشارکت بسیج هنرمندان، سازمان‌های فرهنگی هنری شهرداری، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل داده که برنامه‌هایی در استان‌ برگزار می‌شود که بخش‌های جدی امسال، دیدار با نماینده ولی فقیه استان‌ها و همچنین خانواده شهدای هنرمند است.

* فروش بلیط نیم‌بها در سینماهای حوزه هنری سراسر کشور

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک‌سوم سینماهای کشور تحت مدیریت حوزه هنری هستند، گفت: روز شنبه هفته آینده و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، سینماهای حوزه هنری بلیط خود را نیم‌بها می‌فروشند.
وی از افتتاح سینمای فلسطین اصفهان در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سینما سالها بلااستفاده مانده بود که توسط حوزه هنری بازسازی شد و با حضور مسئولان فرهنگی ـ هنری گشایش می‌یابد.
قره‌داغی بیان داشت: افتتاح حوزه هنری شهرستان بیجار در روز 25 فروردین، ارائه کتاب‌های انتشارات سوره با تخفیف ویژه و همچنین برگزاری نشست‌ها با حضور مؤلفان این کتاب‌ها در فروشگاه‌ها، افتتاح نمایشگاه تجسمی گنجینه هنرهای تجسمی حوزه هنری و بازدید عموم مردم از این گنجینه از دیگر برنامه‌های مهم هفته هنر انقلاب اسلامی است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
مرتضی سرهنگی چهره سال هنر انقلاب اسلامی 1393