فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سناریوی «ناداران» شبیه نیجریه است/ وعده پوشالی اسرائیل برای رژه همجنس‌بازان در آذربایجان


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در آستانه اربعین شهدای نارداران جمهوری آذربایجان و به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه، مراسم بزرگداشتی با حضور «شیخ اسکندر حسین‌اف» از فعالان حزب اسلامی جمهوری آذربایجان و مدیر مؤسسه راه حق در قم برگزار شد.

 

این نشست در دو بخش ابتدا سخنان مدر مدرسه علمیه معصومیه سپس پرسش و پاسخ طلاب در ادامه می‌آید:

شیخ حسین­‌اف در ابتدا گفت: اینکه دوستان به مسائل جهان اسلام و تحولات منطقه توجه دارند واقعاً جای تشکر و خوشحالی است؛ و این ایام که مصادف با روز بصیرت است واقعاً خیلی به جاست.

وی اظهار داشت: جمهوری آذربایجان همسایه شمالی آذری­‌های ایران حدوداً با ۹ میلیون جمعیت و تقریباً ۸۵ درصد شیعی آن هم در پایتخت و شهرهای بزرگ، الان در یک شرایط حساس و تاریخی و مهم به سر می­‌برد. در وهله اول بنده که الان حدوداً 50 سال سن دارم و از بچگی شاهد مسائل دینی آذربایجان بودم به صورت مختصر مسائلی را برای شما عرض می‌کنم.

این فعال حزب اسلامی جمهوری آذربایجان عنوان کرد: بعد از انقلاب بورشویکای شوروی آنها بی‌امان با تمام ادیان الهی مبارزه را شروع کردند؛ چیزی که از آرشیوهای KGB به دست آمده (این است که) حدوداً 800 نفر از علما را شهید کردند و قسمتی را دست بسته در نزدیک باکو به دریا انداختند و عده‌ای را در زندان اعدام کردند و بسیاری را با تبعید به جنگل­‌های سیبری شهید کردند. حادثه‌ای واقعاً سنگین بود و اسلام‌گراها را با حبس­‌های طولانی از مردم جدا کردند. این­ روند 70 سال  ادامه داشت.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی موقعی که کودک بودم یادم هست که در ماه رمضان پدرم یک مهمانی افطاری گرفتند و تاکید داشتند مدعوین همه روزه‌­دار باشند که آن زمان از یک شهر 130 هزار نفره تقریباً 40 نفر پیدا شده بود که روزه‌دار بودند؛ زنان و مردان سالمند. تقریباً همه باورشان شده بود بعد مردن اینها دین خدا تمام می‌­شود.

حسین‌اف ادامه داد: آنها می­‌گفتند ما از اجدادمان شنیدیم که «دین خدا باریک می­‌شود ولی قطع نمی­‌شود» واقعاً همین اتفاق افتاد داد؛ سال 1379 میلادی با پیروزی جمهوری اسلامی انگار روح تازه در مردم دمیده شد، اکثر مردم حتی آنهایی که در فکرمان خطور نمی­‌کرد به دین مبین اسلام روی آوردند؛ به طوری که از رادیو اردبیل و تبریز خطبه‌­های نماز جمعه را گوش می‌دادند و باهم مباحثه می­‌کردند، الهام می­‌گرفتند و تبلیغ می­‌کردند حتی آنهایی که سواد دینی نداشتند. از وقت و هزینه خود صرف می‌کردند تا از افرادی دعوت کنند که به آنها چیزی از دین خدا یاد دهند.

به رئیس جمهور (کشور آذربایجان) خبر رسیده بود که زندان، مدرسه شده است و نماز جماعت تشکیل می‌دهند و تعداد نماز گذاران تا 2000 نفر رسیده است. آنجا مسجد ساختند. تا از نهاد ریاست جمهوری برای بازرسی آمدند دو هزار نفر را به صف کشیدند و حاج علی اکرام علی‌اف را صدا زدند و برای تحقیرش کلاه سرش را برداشتند و انداختند که سر و صدای دیگر زندانیان بلند شد

 

وی ابراز داشت: مرحوم حاج علی إکرام علی‌اف تعریف می‌­کردند که 10-15 نفر در نارداران -که مرقد امامزاده رحیمه خاتون از خواهران امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آنجا هست- بودیم که یک نفر از یمن هفته­‌ای یک بار برای زیارت می­‌آمد و شیعه 12 امامی بود؛ می­‌گفت آیت‌الله خمینی(ره) نایب بر حق امام زمان است که به ایران باز می‌گردد و آنجا حکومت اسلامی تاسیس می‌کند.

مدیر مؤسسه راه حق یادآور شد: هسته اولیه حزب اللهی­‌ها در جلسات خانگی با آن سید یمنی تشکیل می­‌شد و مردم از ایشان مسائل دینی را می‌­آموختند. سپس چند نفر جند نفر به شهرهای دیگر کشور آذربایجان می­‌رفتند و مطالب را نشر می­‌دادند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم (از این گروه) می­‌رفتند با مردم دیدار و درباره امام (ره) صحبت می­‌کردند. تا به تدریج دولت به مقابله با آنها پرداخت؛ برخی را حبس کرد که خود حاج علی اکرام محکوم به حبس شده بود که فقط 9یا 10 سال ماندند و بعد وفات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام حضورشان در زندان که به صورت هزار نفری تقسیم شده بود، به رئیس جمهور (کشور آذربایجان) خبر رسیده بود که زندان، مدرسه شده است و نماز جماعت تشکیل می‌دهند و تعداد نماز گذاران تا 2000 نفر رسیده است. آنجا مسجد ساختند. تا از نهاد ریاست جمهوری برای بازرسی آمدند دو هزار نفر را به صف کشیدند و حاج علی اکرام علی‌اف را صدا زدند و برای تحقیرش کلاه سرش را برداشتند و انداختند که سر و صدای دیگر زندانیان بلند شد. سپس برای خاموش کردن غائله گفتند اشتباه کرده است.

شیخ حسین­‌اف ابراز داشت: بعد رئیس زندان گفت رئیس اداره خصوصی با شما حرفی دارد. به ایشان گفته بود فرستادنت اینجا آدم شوی حالا بدتر شدی و از امام خمینی صحبت می­‌کنی و به امام (ره) توهین کرده بود. ایشان هم همان حرف را به رئیس جمهور آذربایجان که حیدر علی‌اف بود برگرداند و گفت. باز ولوله‌­ای برپا شد و آنها رفتند. ایشان را شبانه به مدت 17 روز به سلول انفرادی فرستادند. آنجا چون کنار دریای خزر بود و همچنانکه اسم قبلی باکو یعنی بادکوبه می­‌نمایاند هر روز بادهای تندی می‌­­آید. پاهایشان داخل آب بود و از بالای سرش لوله­‌های فاضلاب رد می­‌شد که آنها را سوراخ کرده بوند و می­‌چکید. بعد از بازگشت از انفرادی پاهایشان در اثر شکنجه خیلی ورم کرده بود. چند سالی پیش ایشان از دنیا رفتند که واقعاً به خاطر آن جراحات می‌توان ایشان را شهید حساب کرد.

وی اظهار داشت: آقای محسن صمد­اف هم که رئیس نهضت اسلامی آذزبایجان هستند که الآن 13 سال است زندان هستند. علتش هم فقط همین است که در یک سخنرانی، رئیس جمهور را به پرهیز از ظلم و ستم به مردم درباره عمل به مناسک دینیشان دعوت کردند. آمدند خانه ایشان را تفتیش کردند و یک ماشین اسلحه پیدا کردند و ایشان یک پزشکی است که با این چیزها کاری ندارد. پدرشان قبل از وفات می‌گفت از ایران هم مسئولان درخواست آزادی ایشان را کردند و حدود پنج سال است که دولت می­‌گوید ایشان باید معذرت خواهی کند در جواب گفتند عذر خواهی اینجا شرعی نیست و من انجام نمی­‌دهم.

 

مدیر مؤسسه راه حق افزود: دولت می‌خواهد که از رنگ مذهبی مردم آنجا و عزاداری بکاهد؛ زیرا مستکبران آنها را از سابقه ایران می­ترسانند که محرم و صفر موجب پیروزی انقلاب شد. در آذربایجان هم عزاداری برای سید و سالار شهیدان یک امر خودجوشی است. یک سال کارهای ضدفرهنگی انجام دادند تا عزاداری را کم رنگ کنند ولی با آماری که خودشان دادند 20-30 درصد باشکوه‌­تر برگزار شد. امامزاده که سال­‌های قبل کمتر از ده نفر ظرفیت داشت، الان بازسازی شده و بیش از هزار نفر ظرفیت دارد. حتی قدیم هم مردم ایام محرم و صفر از گناه دوری می‌کردند به طوری که روی تلویزیون پارچه می‌انداختند.

ممنوعیت حجاب هنوز در برخی مدارس سمبولیک اجرا می‌شود

این فعال حزب اسلامی جمهوری آذربایجان ابراز داشت: اخیراً در نارداران در یک خانه که هیأت گرفته بودند، یک طلبه که ایران تحصیل کرده بود سخنرانی می­‌کرد ،مأمورین دولت با ماشین­‌های حمل بار شهرداری به آنجا بدون اخطار حمله می‌کنند و 4 نفر را شهید کردند حدود 14 نفر زخمی و حدود 150 نفر دستگیر کردند. بعد رفتند خانه اینها و در تفتیش از همه خانه­‌ها اسلحه و مواد مخدر و نارنجک پیدا کردند. دیگر همه فهمیده بودند همه چیز الکی ­ است و به دنبال درست کردن پاپوش هستند.

وی گفت: تا دو هفته اجساد شهدا را تحویل ندادند. حتی کارهای تحقیر آمیز انجام می‌دادند، مثلاً یکی از شهدا که الان فردی متدین بود شاید قبلاً خطاهایی داشته آن را فاش می‌کنند، مثلاً تاتو (خالکوبی) کرده بود عکسش را گرفتند و پخش می‌کنند و می‌گویند که اینها متدیّن نیستند! دیگران هم اگر حرفی اعتراض‌آمیز بزنند دستگیرشان می‌کنند.

همان برنامه‌­ای که در نیجریه اجرا شد سناریواش شبیه ناداران است. مستنداتی هم هست که دولت عربستان و دولت ترکیه را تشویق کرده‌­اند که شیعیان را تحت فشار قرار دهند

مدیر مؤسسه راه حق تصریح کرد: می‌توان گفت تقریباً همان سناریوی که در نیجریه اجرا شد، شبیه آن در ناداران است. مستنداتی هم هست که دولت عربستان و دولت ترکیه را تشویق کرده‌­اند که شیعیان را تحت فشار قرار دهند. تحلیل دیگری که می­‌شود کرد این است که آذربایجان که گرفتار بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شده می‌خواهد نشان دهد که هر کسی اعتراض کند همان بلا سرش می‌آید. حتی یک سری قانون گذاشتند که هرکسی خم شد احتمال دادید که می‌خواهد سنگ بردارد اجازه شلیک هست.

وی ادامه داد: هرکسی که به زیارت اربعین رفته بود به صورت ساختگی از خانه­‌اش اسلحه پیدا کردند از این رو وقتی بازگردند باید بروند زندان، برخی برگشتند و رفتند زندان برخی هم که اینجا طلبه‌­اند برنمی­‌گردند تا درسشان تمام شود. برخی خانواده‌­ها که مأمورین را نفرین می‌کنند، آنها در مقابل می‌گویند ما مأموریم و معذور. یک بار از زیر اجاق­گاز بمبی پیدا شد، همسر فرد مظنون که آنجا بود -با معذرت- گفت: احمق جای دیگری نبود که آنجا گذاشتین! ممکن بود منفجر شود. مأمور هم به فرد کناری­‌اش عتاب می‌کند که راست می­‌گوید چرا اینجا گذاشتی.

شیخ حسین­‌اف با بیان اینکه به قول خودشان می­‌خواهند امنیت برقرار کنند، گفت: به فرموده امام راحل اگر ما پیشرفتی نداشتیم اینها با ما اینگونه رفتار نمی‌کردند. پس ما این را یک پیشرفتی برای خودمان می‌دانیم. واقعاً خداوند قبول کند از دوستانی که الان در زندان هستند یا مجبور به مهاجرت شده‌­اند. اینها اقتضای حفظ دین الهی است که در طول تاریخ هم این چنین بوده که ما تشیع با تمام نیروی خود دفاع کنیم.

وی درباره تغییر شیوه مبارزاتی دشمن ابراز داشت: درباره شیوه مبارزه که قبلاً نرم بود و الآن سخت شده است خوشبینانه می‌توان چنین دید که قبلاً برخی از مبارزان را از خط مبارزه با این شبهه که شیعه در آذربایجان غیر سیاسی باشد و مثل ایران سیاسی نشود جدا کنند. (اما الان دیگر چهره واقعی­‌شان برملا شده است) اما در واقع ایران به قدرت رسید به طوری که هنگام سخنرانی مقام عظمای رهبری اکثر کشورها به صورت آن‌لاین گوش می‌دهند. تمام سختی‌هایی که دوستان ما می­‌بینند ان شاء الله در راستای ادامه نهضت حضرت امام(ره) و نهضت امام حسین(ع) مقاومتر و مبارزتر شوند.

در بخش دیگری از این نشست «شیخ حسین‌اف» به سؤالات گوناگون مخاطبان پاسخ داد که در ادامه می‌خوانیم:

 

با توجه به اینکه نظام سیاسی آذربایجان، جمهوری است و رئیس جمهور در رأس است و پارلمان فرمایشی است. چرا مردم قیام نمی‌کنند؟

یک شرایط پلیسی ایجاد کرده و از تجمع نهضت جلوگیری می‌کنند. ملا شکور پاشازاده رئیس اداره دین، وابسته به دولت است.

ترکیب جمعیتی به نسبت مذهب: شیعیان به صورت مسجد به مسجد هدایت می‌شوند و هر شهری برنامه جدا دارند و منسجم نیستند. 85% شیعه‌­اند ولی خیلی متدین نیستند. در باکو اهل سنت فقط یک مسجد 20 متری داشتند و آنها هم مهاجر بودند از روستاهای اطراف مثل داغستان.

وضع اقتصادی هم با اینکه خود آذربایجان غنی هست اما مردم که بهره‌­ای ندارند هیچ، خود خانواده الهام علی‌اف هم نمی‌توانند برداشت کنند. پس جوانان برای کار روسیه می­‌روند و برای خانواده شان هم پول می­‌فرستند.

حجاب به مدت 3 سال در مدارس آذربایجان ممنوع شده بود که با مبارزه کمرنگ شد

طلاب مقیم ایران: مجلس قانون تصویب کرده که هرکس خارج یعنی ایران درس خوانده باشد حق تبلیغ را ندارد.
تاثیر انقلاب ایران: خود ایران تا حال فقط 10% اهتمام کرده. اوایل به خاطر روسیه ورود نمی­‌کرد. جنگ عراق هم بود. اما مردم آذری ایران سنگ تمام گذاشتند؛ به ویژه ائمه جمعه. بالأخص حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی.
فضای تبلیغ از طرف روسیه: مسلمانان روسیه سنی هستند. شیعه‌ها مهاجرند. آنجا مدتی ترکیه وارد شد و قصد سیاسی داشت. جلوشان ایستادند. مدتی سلفی‌ها آمدند. آن را هم رد کردند. اما از ایران و شیعه بدی ندیده شاید برخورد دیده ولی بدی ندیده.
اقدامات غیر اسلامی: حجاب به مدت 3 سال در مدارس ممنوع شده بود که با مبارزه کمرنگ شد. اما در رسانه‌ها علیه حجاب تبلیغ می‌شود.

با توجه به فضای باز روسیه و حضور میلیونی آذری‌ها در روسیه، فضای تبلیغی آن‌جا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دوستان مستحضرند که در روسیه شرایط خاصی به وجود آمده. مسلمان‌های خود روسیه که بومی‌هایشان همه اهل سنت‌اند. شیعه در آن‌جا مهاجر است و 99 درصد آن‌ها آذری‌اند. مسلمان‌های ترکیه یک زمانی وارد شدند. روسیه حساس شد و فهمید ماجرا چیست و دارند برنامه‌ آمریکایی ترکی اجرا می‌کنند. جلوشان را گرفت. بعد عربستان و اسرائیل وارد شدند که می‌خواستند برنامه وهابیت و سلفی‌گری را بین مسلمان‌های روسیه پیاده کنند که یک جنگ چندین‌ساله‌ای روسیه با این‌ها داشت. ولی نسبت به شیعه هیچ حساسیتی ندارد و از شیعیان هیچ بدی ندیده. نمی‌گویم هیچ اقدامی ندیده. هیچ بدی ندیده از این طرف.

فرصت‌های طلایی است و شرایط خیلی مساعد است که در آذربایجان شیعه بتواند تشکل‌هایی را تشکیل دهند

به این دلیل راغب هستند خودشان که شیعیان بیایند اسلام را در اینجا به مسلمان‌ها یاد بدهند. بعضی‌ها اشتباه فکر می‌کنند که پوتین گفته بیایید اهالی روسیه را مسلمان کنید. نه، ایشان می‌گوید 20 میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند. ناچارند اسلام را یاد بگیرند. بیایید شما اسلام را به آن‌ها یاد بدهید. دانشگاه‌ها یا فضاهای عمومی هر آن‌چه بخواهید بیایید ما همکاری می‌کنیم. اسلام را شیعیان تبلیغ و تدریس کنند. این یک فرصت طلایی است که چقدر ما بتوانیم استفاده کنیم. تا الآن که به آن صورت استفاده نشده و به این مسئله توجه نشده. اما واقعا فرصت‌های طلایی است و شرایط خیلی مساعد است که در آن‌جا شیعه بتواند تشکل‌هایی را درست کند و مساجد درست کند. حداقل شیعیان خودشان را آن‌جا آماده کنند.

لطفا درباره‌ حجاب در جمهوری آذربایجان و همچنین رژه همجنس‌گرایی توضیحاتی بفرمایید و این‌که دولت چگونه این‌ها را حمایت می‌کند؟

حجاب در جمهوری آذربایجان در اماکن عمومی و خیابان‌ها آزاد است. هر کس هر جور دلش بخواهد می‌تواند لباس بپوشد. اما تبلیغات منفی در رسانه‌ها نسبت به محجبه‌ها هست. یک محدودیتی در مدارس آمده بود که کلا ممنوع شده بود که محجبه به مدارس بروند که سه سال - اسمش را گذاشتیم نهضت حجاب - مبارزه ادامه پیدا کرد تا دولت نسبت به این مسئله عقب‌نشینی کرد. 80،‌ 90 درصد عقب‌نشینی کرده است. اکنون دانش‌آموزان می‌توانند محجبه به مدرسه بروند. بعضی مدارس را دولت به صورت نمادین حفظ کرده است که حجاب در آنجا ممنوع است و در این‌جا نمی‌توانند محجبه‌ها وارد شوند.

اما رژه همجنس‌بازها! یک بار این مسئله خیلی مطرح شد. این یک مسابقه بین‌المللی موسیقی‌ است که اسمش یورو ویژن است. یورو ویژن هر کس که پیروز شد در این مسابقه امتیازی می‌شود برای آن کشور که آن مسابقات را برگزار کند. با رشوه و پول‌های کلان در مسابقاتی که در اروپا برگزار شده بود نماینده آذربایجان پیروز شد که سال آینده بیایند در آذربایجان برگزار کنند.

جزو برنامه‌هاشان این بود که همه همجنس‌بازان بیایند باکو و یک رژه‌ 10 هزار نفری در پایتخت آذربایجان برگزار کنند. اسرائیلی‌ها می‌گفتند اگر این برنامه را اجرا کنید حداقل 10 سال عمر طبیعی دولت آذربایجان تمدید می‌شود

«یورو ویژن» طرح اسرائیلی بود برای دولتمردان آذربایجان؛ گفته بودند که اگر شما این را تام و تمام برگزار کنید اروپا غبطه می‌خورد که این‌ها اروپایی‌تر از ما بودند و چقدر رشد کردند! جزو برنامه‌هاشان این بود که همه همجنس‌بازان بیایند باکو و یک رژه‌ 10 هزار نفری در پایتخت آذربایجان برگزار کنند. اسرائیلی‌ها می‌گفتند اگر این برنامه را اجرا کنید حداقل 10 سال عمر طبیعی دولت آذربایجان تمدید می‌شود. آمریکایی‌ها می‌گویند این‌ها خیلی کار کردند. ما انتظار داشتیم! بعد از بیست سال این‌جا حزب الله رژه می‌رفت  در باکو! با این اشتراکاتی که ایران با آذربایجان دارد و این مرز و یا اشتراکات مذهبی، فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و . . . از هر لحاظ. آداب و سنن و فرهنگ ایران به درون لبنان که یک کشور اسلامی نیست نفوذ پیدا کرده است این دستاوردها را دارد، آذربایجان بیست سال دیگر متعلق به ایران خواهد بود و کلا می‌شود ایران. حالا شما اگر نشان دهید که نه تنها این نبوده بلکه ده‌ها هزار نفر همجنس‌باز می‌آیند باکو رژه می‌روند. چقدر شما کار کردید ای دولت آذربایجان! چقدر زحمت کشیده‌اید که به این‌جا رسیده‌اید! پیشرفت کرده‌اید.

ما این را متوجه شدیم. دوستان ما به عمق این مسئله پی بردند که اگر این برگزار بشود فاتحه‌ اسلام خوانده شده است و خیلی شرم‌آور است و ما از این به بعد هیچ وقت نمی‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و هر کاری که لازم بود، دوستان انجام داده‌اند که الآن شاید 30-40 نفر داریم که اسمشان را محبوسین یورو ویژن گذاشته‌ایم و در زندان به سر می‌برند.

دولت آذربایجان نتوانست آن اقداماتی که دلش می‌خواست را انجام دهد؛ رژه که کلا حذف شد. تهدیداتی که وجود داشت باعث شد یک دهم میهمانان هم به آذربایجان نیامدند. آن‌هایی هم که آمدند مثلا می‌خواستند بروند بازاری، جایی دیدنی، یک مأمور جلوشان بود و یک مأمور همه عقبشان. بعد دولت آذربایجان می‌خواست نشان دهد که این‌جا کشور آزاد و اینجوری است. بعد هر کس آمده بود می‌گفت شما این‌جا رژیم پلیسی دارید! این چه وضعی است؟! آن‌جا بالای ساختمان مأمورین ایستاده‌اند. این طرف مأمور. گفتند شما این‌جا چطور زندگی می‌کنید؟! فکر می‌کردند آذربایجان این شرایط را همیشه دارد و نتوانستند نتیجه بگیرند. این خودش در نهضت اسلامی آذربایجان یک پیروزی مهم است.

لطفا در مورد حضور صهیونیست‌ها در آذربایجان توضیح دهید؟

صهیونیست‌ها در آذربایجان خیلی نفوذ کرده‌اند. یک اتفاقی حدودا یک دو ماه پیش در آذربایجان افتاد که دولت، وزارت امنیت را کلا منحل کرد. انگار یک بمب در ساختمان امنیت منفجر شد و تقریبا یک هفته پیش بازسازی شد. وزارت امنیت را به دو بخش مستقل تقسیم کردند؛ برون مرزی را کاملا جدا کردند. امنیت داخل کشور را جدا کردند. دلیلش هم این بود که وزیری که انتخاب شده بود به اسرائیلی‌ها که در باکو در ساختمان امنیت آذربایجان نشسته‌اند معرفی شد که وزیر جدید ما ایشان است و من به ایشان دستور می‌دهم که کاملا با شما همکاری کند. ما دشمنان خیلی مهمی داریم. مثلا ایران. شما سی‌سال تجربه‌ مقابله با ایران دارید. مبارزه با تهاجم ایرانی‌ها. این‌ها آمده‌اند به ما کمک کنند که مثلا ایران این‌جا را نگیرد. این‌جا نفوذ پیدا نکند.

نردران آذربایجان را که همه می‌گویند پایگاه جمهوری اسلامی است فکر نمی‌کنم در ایران یک منطقه‌ای پیدا شود که اینقدر دسته‌جمعی دوستدار ولایت باشند

 

نردران آذربایجان را که همه می‌گویند پایگاه جمهوری اسلامی است. آنقدر این‌ها ایران دوست هستند. آنقدر امامی‌اند. آنقدر رهبر معظم را دوست دارند که فکر نمی‌کنم در ایران یک منطقه‌ای پیدا شود که اینقدر دسته‌جمعی دوستدار ولایت باشند. یک نوجوان 12 ساله یک سخنرانی داشته است و در آن‌جا که خبرنگار از او چیزهایی می‌پرسید، همه واقعا مانده بودند که آخر یک بچه دوازده‌ساله این حرف‌ها را می‌زند. او از نردران بود.

وقتی آن‌ها با نردران آذربایجان این برخورد را کردند. محاصره و بدون آب و برق و گاز و امکانات ابتدایی. حتی نمی‌گذاشتند نان بیاید آن‌جا، بچه‌هاشان بروند شیر بخرند یا دارو‌هایی که خیلی ضروری است. یک تحلیل این است که این‌ها به اسرائیلی‌ها بفهمانند که ببینید درست است که ما ضربه زدیم به تشکیلات شما ولی در مقابل با ایران در حال جنگیم. ببین پایگاه ایران را در این‌جا داریم درب و داغون می‌کنیم. چند نفر را کشتیم. چند نفر را دستگیر کردیم و زخمی کردیم. این روستا که می‌گویند پایگاه جمهوری اسلامی و امام خمینی است چه بلایی سرشان می‌آوریم در این‌جا. ظلمی که در هیچ جا روا ندیدیم، در این‌جا انجام می‌دهیم. به اسرائیلی‌ها یک مقدار پیام می‌دادند که این هم هست. درست است که آن‌کار را کردیم اما این هم هست. ما با ایران در حال جنگیم در این‌جا. یک چنین تصویری را می‌خواستند درست کنند در این‌جا.

درباره جریان‌های اسلامی وهابیت در آذربایجان توضیح دهید.

بعد از فروپاشی عرض کردم شیعه که یک خرده در حال رشد بود، احتمال می‌دادند که اگر شیعه در این‌جا قدرت پیدا کند، احیا شود و هویت اصلی خودشان را پیدا کنند، می‌گفتند این‌جا می‌شود ایران. قدرت ایرانی‌ها این‌جا بیشتر می‌شود. باید مقابله کرد. با دعوت و سیاست‌های خود دولت آذربایجان،‌یک طرح آمریکایی ترکیه‌ای که نورچی‌ها یا فتح الله‌چی‌ها بودند آذربایجان. یک برنامه‌ خیلی عریض و طویلی را شروع کردند و تقریبا یکی دو سال پیش معلوم شد که آن‌ها هم برنامه براندازی دارند و می‌خواهند بیایند حکومت را بگیرند و یک طرح اسرائیلی عربستانی هم که آمدند وهابی ها را در آذربایجان میدان را برایشان بازکردند و فرصت‌ها به آن‌ها داده شد که رشد بکنند، این‌ها همه‌اش برای تضعیف شیعه بود که یکپارچه نباشد و مسلمان‌های آذربایجان، شیعیان آذربایجان قدرت تنها نباشند در این‌جا و در مقابلشان وهابیت، سلفیت، نورچه‌های ترکیه بیایند و هر موقع لازم باشد بتوانند این‌ها را در مقابل شیعه قرار دهند.
انتهای پیام/

http://fna.ir/2BN3A6


ویدیو مرتبط :
دین ستیزی دولت باکو- رژه همجنس بازان