گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



تاکید معاون بان‌کی مون برظرفیت‌های گردشگری ایران


دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی بامعاون دبیرکل سازمان ملل متحد

وو هونگ بو، معاون اجتماعی و اقتصادی دبیرکل سازمان ملل متحد که برای شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری پایدار به تهران سفر کرده است، با حضور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وو هونگ بو ضمن ابراز خرسندی از اینکه این سمپوزیوم مشترک، در زمان و مکان بسیار مناسب برگزار شده است، گفت: تحت‌تاثیر میهمان‌نوازی ایرانیان قرار گرفتم. وی افزود: من از کشور چین می‌آیم که 5 هزار سال سابقه تمدن دارد، اما کشور شما دارای سابقه 7 هزار سال تمدن است؛ بنابراین باید گفت سابقه تمدنی ایران از همه کشورهای جهان بیشتر و این نقطه قوت کشور شما برای جذب گردشگر است.

معاون اجتماعی دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه به نقش تعداد توریست، جمعیت کشور و درآمد حاصل، در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: امروزه در بحث گردشگری فراتر از این فکر می‌کنیم و هدف، اکوتوریسم یا حفاظت از کشور مقصد است. علاوه‌بر این، گردشگری ابزار قدرتمندی برای کمک به فقرزدایی در جوامع است. از مهم‌ترین مزیت این صنعت می‌توان به توسعه تبادلات بین مردم و تمدن‌های بین ملل اشاره کرد. بنابراین سمپوزیوم مشترک گردشگری پایدار، به شرکت‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا تعاملات اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی را در این رابطه ببینند. وی ادامه داد: ما به دنبال همکاری‌های بیشتر برای ایجاد صلح و امنیت با شما هستیم.

 هونگ بو در انتهای سخنان خود به‌عنوان یک توریست عادی در زمینه‌های جاذبه‌ها، دسترسی و زیرساخت پیشنهاداتی داد و درخصوص دستیابی به اقدامات مشخصی که با اجرای این سمپوزیوم به دنبال آنها هستیم، گفت: بدون هیچ پیش قضاوتی، همکاران من و کارمندان شما بعد از اتمام سمپوزیوم، می‌توانند راجع به این اقدامات صحبت کنند. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیز در این دیدار ضمن تاکید بر برنامه مفصل جمهوری اسلامی ایران به توسعه و رونق دادن بخش گردشگری، اظهار کرد: دکتر روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در بحث گردشگری برای توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور بسیار جدی، حساس و پیگیر هستند و یکی از مهم‌ترین محورهای کاری ایشان در سفرهای داخلی و خارجی، پرداختن به این مقوله است.

مسعود سلطانی‌فر یادآور شد: به‌دلیل وجود ناآرامی و عدم امنیت در دیگر کشورهای دارای هویت فرهنگی و تاریخی خاورمیانه، مثل سوریه، عراق، مصر و لیبی، در حال حاضر مقصد بسیاری از گردشگران تاریخی و فرهنگی، ایران است که دارای امنیت و ثبات بسیار بالایی است.وی ادامه داد: تحریم‌های غیرقانونی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ازجمله گردشگری مشکلاتی را به وجود آورده است؛ اما به‌رغم محدودیت‌های به وجود آمده که باعث بروز مشکلات در ارتباطات هوایی خارجی، عدم سرمایه‌گذاری در ایجاد مراکز اقامت داخلی و وجود مشکلاتی دیگر در صدور ویزا شده، امسال توانستیم رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
ورود بان كی مون به ایران