سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف قطعه‌ای در سواحل موزامبیک مربوط به پرواز اسرار آمیز ام‌اچ 370 مالزی


کشف قطعه‌ای در سواحل موزامبیک مربوط به پرواز اسرار آمیز ام‌اچ 370 مالزیفارس/ مقامات آمریکایی می‌گویند در سواحل موزامبیک قطعه‌ای کشف شده که احتمالا متعلق به هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی است.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه از کشف قطعه‌ای خبر داده که احتمالا مربوط به هواپیمای بوئینگ 777 پرواز اسرار آمیز خطوط هوایی مالزی است.
بنا بر این گزارش، این قطعه در سواحل موزامبیک شناسایی شده و در حال حاضر تحقیقات بر روی آن در جریان است.
تحلیل اولیه تصاویر این قطعه نشان می‌دهد که احتمالا بخشی از هواپیمایی است که 2 سال قبل بدون آنکه ردی از آن بر جای بماند، ناپدید شد.
این قطعه در منطقه موسوم به «کانال موزامبیک» که آبراهی بین موزامبیک و ماداگاسکار است، پیدا شده است. این منطقه در همان بخشی از اقیانوس هند واقع شده که اوایل امسال نیز قطعه‌ای که گفته می‌شود مربوط به بال این هواپیما بوده، شناسایی شد.
کارشناسانی از مالزی، استرالیا و آمریکا تصاویر این قطعه را بررسی کرده‌اند و به گفته شاهدان احتمال زیادی داده‌اند که متعلق به هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی است که 8 مارس 2014، یعنی تقریبا دو سال قبل، در مسیر کوالالامپور به پکن با 239 سرنشین از صفحه رادار محو شد.
از آن زمان با وجود عملیات گسترده جست و جو که با مشارکت بیش از 10 کشور انجام شد، هیچ ردی از این هواپیما پیدا نشد و دلیل سقوط احتمالی آن هم هنوز مشخص نیست.
شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که قطعه‌ای که در موزامبیک پیدا شده، احتمالا مربوط به همین هواپیما است. بنا بر گزارش‌ها، این قطعه احتمالا بخشی از دم هواپیما باشد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
پرواز 370 مالزی در شبیه ساز پرواز