سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاونت توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری و پست بانک تفاهم نامه همکاری امضا کردند


به گزارش روابط عمومی پست بانک، معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری، امروز(دوشنبه) پس از امضای این تفاهم نامه، آن را نشانه اراده مصمم پست بانک برای خدمت رسانی درمناطق روستائی و دوردست دانست و گفت: اقتصاد و اشتغال، مشکل امروز روستاییان است.
سید ابوالفضل رضوی افزود: اگر بتوان سرمایه های اندک روستاییان را جمع آوری کرده و به سمت تولید و اشتغال زایی هدایت کنیم به طور قطع کار بسیار بزرگی انجام می شود.
این مقام مسئول گفت: تلاش می شود هزینه های مردم به ویژه در روستاها و جمعیت عشایری کاهش یابد؛ علاوه بر پرداخت تسهیلات، منابع سرگردان آنان را به سمت تولید و رفع مشکلات هدایت کرده تا بخش های تولیدی روستایی و عشایری بتوانند محصولات را به خوبی نگهداری و در زمان مناسب به فروش برسانند.
وی افزود: براین اساس پست بانک، بانک مناسبی برای کمک به این قشر معتمد، صادق، کم توقع و بی ادعاست.
به گفته رضوی، این تفاهم نامه، توان افزایی بسیار خوبی برای روستاییان است به طوری که با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و پست بانک ایران، تعاونی ها و واحدهای تولیدی روستایی رونق بیشتری خواهند یافت.
رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران نیز در این مراسم با تاکید برتلاش برای حضور در روستاها و مناطق محروم و کمک به اشتغال زایی و محرومیت زدایی درسطح کشور گفت: تمرکز اصلی پست بانک، حضور در روستاها و مناطق محروم است و تلاش می کند با حضور در این مناطق، امکانات لازم برای ارائه خدمات را فراهم ساخته و همسو با اهداف دولت، به اشتغال زایی و محرومیت زدایی در سطح کشور کمک کند.
محمود حسن زاده افزود: منابع لازم با اجرایی شدن این تفاهم نامه، از سوی ریاست جمهوری و صندوق پست بانک ایران برای تأمین سرمایه در گردش طرح های اشتغال زایی فراهم می شود تا علاوه بر افزایش توان درآمدی روستاییان، از مهاجرت آنان به شهرها نیز جلوگیری شود.
هدف از امضای این تفاهم نامه تأمین منابع مالی و اعطای تسهیلات اعتباری برای اجرای طرح مشارکت هموطنان در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای مرزی و غیرمرزی است که براساس آن تسهیلات موردنیاز به هریک از واحدهای تولیدی پرداخت می شود.
بنابراین گزارش، اعتبارات در نظرگرفته شده برای مرحله نخست 2250 میلیارد ریال است که به گفته رضوی این رقم تا 10هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.
حداقل تسهیلات برای واحدهای مشارکتی بیش از 50 خانوار در مناطق غیرمرزی و مناطق مرزی 10 میلیارد ریال و حداکثر آن برای خانوارهای بیش از 200 خانوار نیز متناسب با نیاز طرح هاست.
تفاهم نامه همکاری بین صندوق قرض الحسنه پست بانک و معاونت امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری با هدف تأمین منابع مالی و اعطای تسهیلات اعتباری برای اجرای طرح مشارکت هموطنان در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای مرزی و غیرمرزی، درمحل ریاست جمهوری امضاء شد.
اقتصام(1)2078** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت