سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران در سال 2016 بیشترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس بررسی موسسه مالی بین المللی و انجمن بانکداری جهانی مستقر در واشنگتن(IIF)، با فروریختن تحریمها، ایران در سال 2016 در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA)  بیشترین رشد اقتصادی را خواهد داشت.

براساس گزارش این موسسه، به خاطر رکود قیمت نفت، کشورهای MENA در سال 2015 رشدی حدود 3 درصد را پشت سر گذاشتند کمتر از میانگین 4.5 درصد در سالهای 2005 تا 2014. 

این گزارش می‌گوید که کشورهای کمی در سال 2016 رشدی قویتر را تجربه خواهند کرد و در این میان انتظار می‌رود که رشد اقتصادی ایران بین 1.4 درصد تا حدود 6 درصد باشد.

دکتر «گاربیس ایرادیان» رئیس موسسه IIF می‌گوید که ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا بعد از عربستان و قبل از امارات متحده عربی خواهد شد.

انتهای پیام/م

 


ویدیو مرتبط :
ایران در سال ۲۰۱۶ بیشترین رشد اقتصادی را خواهد داشت