سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیاتی درباره وضعیت معلمان ایرانی خارج از کشور


جزئیاتی درباره وضعیت معلمان ایرانی خارج از کشورفارس/ معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اعزام معلمان به برخی مدارس ایرانی خارج از کشور مشکل ویزا داریم، گفت: هیچ جریمه‌ای برای مشکل ویزای معلمان ایرانی در مدرسه العین پرداخت نکردیم.
شاهین نوش‌آبادی معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در خصوص مشکل ویزا در برخی از کشورها برای اعزام معلمان به مدارس ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: طبیعی است در هر کجا که ایرانی داریم به دنبال این هستیم که مدرسه جمهوری اسلامی ایران فعال باشد.

وی ادامه داد: در کشورهایی که به ما ویزا نمی‌دهند با مشکل تأمین نیروی انسانی مواجه می‌شویم ولی سعی می‌کنیم از نیروهای محلی که آنجا هستند و شایستگی دارند، استفاده کنیم.

نوش‌آبادی با بیان اینکه برخی کشورها به راحتی ویزا نمی‌دهند یا در اصطلاح بد ویزا هستند، گفت: در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس مشکلی جدی در زمینه ویزا داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا کشور امارات برای مشکل ویزای معلمان اعزامی ایران، جریمه دریافت کرده است؟»، افزود: خیر؛ معلمان مدرسه ایرانیان در العین، ویزای امارات داشتند چرا که العین سال‌هاست که به ما ویزا نمی‌دهد، به همین دلیل باید مدرسه را ببندیم و ایرانی‌های آنجا بدون مدرسه بمانند یا اینکه به شکلی با مذاکره و گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم.

معاون مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با مذاکره و گفت‌وگو در حال پیگیری مشکل ویزای معلمان العین هستیم، ادامه داد: جریمه‌ای در خصوص مشکل ویزای معلمان مدارس العین نشدیم.

وی افزود: در کشورهایی که سفارتمان بسته شد، مدرسه‌مان هم بسته شده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
تفاوت ایرانی ها در داخل کشور و خارج کشور