آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ دستور تهیه «حلوای زنجبیلی»


شیرینی ها/ دستور تهیه «حلوای زنجبیلی»ایران کوک/ چی لازم دارم:
آرد 2 لیوان . پودر قند 1 و 1/2 لیوان . پودر گردو 100 گرم . کره 150 گرم
پودر زنجبیل 4 قاشق غذاخوری . پودر هل 4 قاشق غذاخوری
چه جوری درست میشه:
آرد را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، با قاشق چوبی هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بوی خوبی از آرد به مشام برسد سپس از روی حرارت بردارید و آرد را الک کنید.
آرد الک شده را مجدد داخل قابلمه بریزید و کره را به آن اضافه کنید ، تفت دهید تا کره به خوبی جذب آرد شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پودر هل ، پودر زنجبیل و گردوی پودر شده را اضافه و مخلوط کنید.
اجازه دهید مخلوط آرد کمی خنک شود ( دقت کنید برای تردی حلوا و جلوگیری از ذوب شدن پودر قند آرد داغ نباشد ) سپس پودر قند را روی آن الک و مخلوط کنید ، مواد را داخل ظرف یا قالب بریزید و با فشار پشت قاشق یا دست مواد را به هم فشرده و منسجم کنید.
روی حلوا پودر قند و خلال پسته بپاشید و با چاقو به صورت مربع یا لوزی برش بزنید ، ظرف حلوا را در یخچال بگذارید تا حلوا خوب سرد و سفت شود سپس همراه با چای سرو کنید ( این حلوا بافت ترد و شکننده ای دارد و در دهان آب میشود ).
نکته ها : میتوانید با اضافه کردن زعفران به این حلوا طعم زعفرانی بدهید ، همچنین میتوانید روی حلوا را با شکلات ذوب شده تزیین کنید.





منبع: ایران کوک


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه ی حلوای زنجبیلی