آلبوم ˝اسب و آتش˝ رونمایی شد


آلبوم ˝اسب و آتش˝ رونمایی شد هنر آنلاین/ تازه‌ترین اثر آرش کامور به خوانندگی وحید تاج عصر روز گذشته در حالی برگزار شد که این مراسم میزبان مهمانان زیادی بود.

در جشنواره امسال مرزها را برداشتیم

مجید ملانوروزی سرپرست موزه هنرهای معاصر و مدیرکل هنرهای تجسمی اولین سخنران این مراسم در ابتدا، گفت: امروزه تمام هنرهای تجسمی اعم از نقاشی، کاریکاتور و... با هنرهای دیگر تلفیق شده و در مدیوم پرفورمنس‌ها همراه با موسیقی برگزار می‌شود.

وی افزود: ما امروز در همین موزه کلوپ موسیقی را برای علاقه‌مندان دایر کردیم و حتی در جشنواره امسال هم سعی کردیم تا از تلفیق این هنرها بهره‌مند شویم. ما در جشنواره تجسمی امسال مرزها را برداشتیم و هنر در مدیوم خود به نمایش درآمد.

او ادامه داد: درست است که کمانچه ساز ملی است، اما این ساز هم می‌تواند نقش جهانی داشته باشد. خیام و خیلی‌های دیگر جهانی بودند. امید است که روزی به بتوان با ساز و ترانه ملی جهانی شویم.

ملانوروزی گفت: آرش کامور که امشب آلبومش در سینماتک موزه رونمایی می‌شود، در نمایشگاهی که نوروز امسال از اتوپینه داشتیم، سه اتود زد که مورد استقبال ما قرار گرفت و ما هم از او درخواست کردیم از آنجا که آن سه اتود در آلبوم جدیدش هست، این اثر را در موزه رونمایی کند.

بعد از پایان صحبت‌های مدیرکل هنرهای تجسمی، کلیپی از نمایشگرهای داخل سالن پخش شد. در این ویدئو هنرمندان زیادی درباره کامور و آلبومش صحبت کردند.

من با این آلبوم به صحرا رفتم

دومین سخنران این برنامه دکتر بوتز رایزن فرهنگی سفارت آلمان بود، او گفت: بسیار خرسندم که امروز در کنار شما و آرش عزیز هستم من سه سال است که در این سمت مشغول فعالیت در ایران هستم. باعث شعف من است که امروز بدون هیچ محدودیتی هنر توانسته بین انسان‌ها ارتباط غنی برقرار کند. مثال مشابه می‌توان به گوته و حافظ اشاره کرد.

وی افزود: من برای اولین بار در نمایشگاه اتوپینه با آرش عزیز آشنا شدم. امروز هم وقتی این آلبوم را شنیدم واقعاً احساس کردم با یک اسب و آتش هستم. من با این آلبوم به صحرا رفتم.

لطفاً کپی نکنید

نیما جوان مدیر پخش جوان هم درباره این اثر گفت: خوشحالم که سهمی هرچند اندک در پخش این اثر داشتم. امیدوارم آن‌طور که شایسته آن است دیده و شنیده شود. تنها خواهشم از شما این است که لطفاً کپی نکنید.

امیدوارم از شما اثر گرفته باشم

آرش کامور در اواسط این نشست ضمن تشکر از عوامل اجرایی گفت: ارکستری که برای این اثر نواختند بسیار زحمت کشیده و من از همه آن‌ها ممنونم. خاطرم هست سال 81 اثری ساختم و آن را تقدیم استاد مشکاتیان کردم تا ایشان شنیده و نظر خود را اعلام کنند. وی افزود: استاد بعد از گوش دادن گفتند اثر تو چیست؟ من متوجه نشدم و این زنده‌یاد مجدداً گفتند که چه اثری در این کار خلق کردی! اما امروز متوجه شدم که من امروز از شما اثر گرفتم. در حقیقت امیدوارم از شما اثر گرفته باشم تا بتوانم اثری بگذارم.

وحید تاج آخرین سخنران این برنامه هم از عوامل تشکر کرده و همکاری با کامور را جزو علایق خود نامید.

آلبوم "اسب و آتش" با آهنگسازی آرش کامور و خوانندگی وحید تاج سه‌شنبه 11 اسفندماه توسط پخش "جوان" منتشر و پخش شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: هنر آنلاین


ویدیو مرتبط :
اسب عکس اسب آتش