سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



آموزش بافت های توری


آموزش بافت های توریپرداد/ گاهی اوقات مجبورید که در لبه کار قبل از دانه اول،ژته بزنید.
قبل از دانه بافت از زیر … نخ را در جلو کار همانند اینکه می خواهید از رو ببافید قرار دهید، اولین دانه را از زیر با آوردن نخ روی میل دست راست طبق معمول که انجام می دهید ببافید.
قبل از دانه بافت از رو … نخ را در پشت همانند اینکه می خواهید از زیر ببافید قرار دهید، اولین دنه را از رو با آوردن نخ روی میل دست راست طبق معمول که انجام می دهید ببافید.
یک طرح توری ببافید
یک طرح ساده توری ببافید.
رج ۱: ۱ دانه از زیر * نخ در جلو کار ۱ دانه از زیر، ۱ دانه را بلند کنید، ۲ دانه را با هم از زیر ببافید، دانه بلند شده را روی دو دانه بافته شده بکشید، ۱ دانه از زیر، نخ در جلو کار، ۱ دانه از زیر؛ از* تا انتها تکرار کنید.
رج ۲ : تا انتها از رو ببافید.
رج ۳ : ۱ دانه از زیر،* ۱ دانه از زیر، نخ جلو کار، ۱ دانه را بلند کنید، ۲ دانه بلند شده را روی ۲ دانه بافته شده بکشید، نخ جلو کار ۲ دانه از زیر؛ از * تا انتها تکرار کنید.
رج ۴: تا انتها از رو ببافید.
روش بافتهای توری
این طرح روی چند دانه ۶ تایی+ ۱ دانه در ۴ رج کار می شود. اگر شما ۲۵ دانه سر بگیرید، ۴ بار تکرار طرح خواهید داشت. قسمتی را که شما تکرار می کنید بین ستاره ها می باشد؛ بنابراین در رج ۱ شما باید با ۱ دانه از زیر شروع کنید سپس نخ را در جلو کار قرار دهید و ۱ دانه از زیر ببافید، سپس به این ترتیب کم کنید، ۱ دانه را بلند کنید و ۲ دانه بعد را با هم از زیر ببافید و دانه بلند شده را روی آنها بکشید، ۱ دانه از زیر ببافید یکبار دیگر نخ روی کار و سپس ۱ دانه از زیر ببافید با این روش، ۲ دانه ای را که به وسیله ژته زدن ساخته می شوند کم می کنید، به ستاره برگردید و تکرار را با ۱ ژته ۱ دانه از زیر و … شر.ع کنید. تکرار ۶ دانه را حفظ کنید تا به انتهای رج برسید. دانه ها را بشمارید و دقت کنید که ۲۵ دانه داشته باشید.اگر دانه ها بیشتر بود به درستی از کم کردن استفاده نشده و اگر کمتر بود ممکن است ژته زدن را فراموش کرده اید. رج ۲ همه دانه ها را فقط از رو ببافید. در رج ۳ با ۱ دانه از زیر شر.ع کنید و سپس تکرار را ۴ بار انجام دهید. رج ۴ را از رو ببافید. این ۴ رج طرح را فُرم می دهد و تکرار می شود بنابراین به رج اول برگردید و دوباره شروع کنید.
طریقه فُرم دادن بافت توری
برای تکرار طرح توری علامتگذاری ایده خوبی می باشد زمانیکه یک قطعه بافت توری را برای لباس فرم می دهید با علامت زدن در ابتدای تکرار و انتهای آخرین تکرار شما می توانید دانه ها را در ابتدا و انتهای یک رج اضافه کنید و طرح توری را به درستی حفظ کنید برای اطلاعات ببیشتر درباره اضافه کردن داخل طرح ها صفحه ۶۲ را ببینید.
نقشه بافی با نخهای رنگارنگ
بلوزهای بافت چند رنگ صحیح بصورت دایره بافته می شده بنابراین سمت روی بافت همیشه سمت روی کاربوده. و بدان معنا می باشد که همیشه طرح نمایان بوده و فقط دانه هایی که مورد استفاده بوده بافته می شده .
به خاطر اینکه بصورت دایره بافته می شده بافت درزی نداشته؛ حلقه آستینها و ناحیه باز جلو ژاکت بعد از خاتمه بافت بُرش داده می شده . و برای این منظور تعدادی دانه اضافه می شده که بستن یا سجاف کردن نامیده می شده؛ و دانه های اضافه بعد از بُرش به سمت پشت برگردانده و تا پایین دوخته می شده تا از شکافته شدن دانه ها جلوگیری شود. دانه های آستین را از اطراف حلقه آستین گرفته و تا پایین مچ بافته می شده، و درزهای شانه هم دوخته و رفو می شده .
امروزه روش بافت این نوع بافتنی با استفاده از دو رنگ در یک رج شرح داده شده بافته و بصورت صاف به همان خوبی بافت دایره بافته می شود.
مقیاس (کشش) بافت
این نکته بسیار مهم است که رشته نخ را که در امتداد پشت کار می کشید یا می پیچید زیاد سفت کشیده نشود. اگر این اتفاق رُخ دهد، قطعه بافته شده جمع می شود و صاف قرار نمی گیرد دانه ها را از میل بیرون آورید و مقیاس (کشش) دقیق را حفظ کنید.
برای انجام این کار باید هر دو روش انگلیسی یا اروپایی از زیر بافتن و از رو بافتن را تمرین کنید (صفحه۵ را ببینید) اگر احساس می کنید که بافتن با هر دو دست مشکل است اغلب می توانید هر دو نخ را با یک دست نگه دارید. (سمت راست را ببینید) اگر هر دوی این روشها برای شما مشکل است، شما می توانید فقط نخ کار را بگیرید، و آن را زمانیکه لازم شد رنگ را تغییر دهید رها کنید و نخ جدید را بلند کنید ولی با این روش کار شما آهسته پیش می رود.
روش بافت بافتهای طنابی (پیچ)
بافت طنابی یک روش ساده پیچاندن دو سری دانه ها یا حمل کردن دانه ها در امتداد بافت می باشد. در اینجا دو روش برای حرکت دادن دانه ها وجود دارد؛ پیچاندن و ضربدری کردن دانه ها .
زمانیکه تمام دانه ها بافته شوند می گویند که بافت طنابی می باشد. اما زمانیکه دانه های از زیر بافته شده روی دانه های از رو بافته شده زمینه قرار می گیرند بافت ضربدری شکل می گیرد. در طرحها، بافتهای طنابی به سمت جلو یا پشت پیچیده می شوند در حالیکه در بافت ضربدری دانه ها به سمت راست یا چپ حرکت داده می شوند.
در این روش دو روش می آموزید که دانه های پشت را به سمت جلو حرکت دهید. و این کار را با قرار دادن دانه ها روی میل کمکی چه در پشت یا در جلو کار باشد انجام می گیرد. این بافت طنابی ساده دو سری دانه های از زیر بافته شده را بپیچید، از ۴ دانه استفاده کنید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پرداد


ویدیو مرتبط :
آموزش قلاب بافی : بافت قلب توری (قلب مشبک)