سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دو خط کتاب/ «نگاه» از دوری شاعر حکایت می‌کند


دو خط کتاب/ «نگاه» از دوری شاعر حکایت می‌کندباشگاه خبرنگاران/ شعر «نگاه» از مجموعه شعر «گل لبخند» دوری شاعر را از محبوب خود بیان می‌کند.
هنگامی که دلت برای کتاب‌های ادبیات مقاومت و پایداری تنگ شود، کتاب «گل لبخند» اثر مجتبی رحماندوست می‌تواند این دلتنگی را برطرف کند و ملال و خستگی را از چهره‌تان بزداید، همانطور که اشاره شد کتاب «گل لبخند» مجموعه شعری با مضامین مقاومت و پایداری است و به مسائلی چون فلسطین، دفاع مقدس و اشعاری برای حضرت زینب (ع)، حضرت فاطمه (س) و دیگر ائمه اطهار اشاره می‌کند.

شعرهای مجموعه شعر «گل لبخند» در قالب‌های متفاوت غزل، رباعی و سپید سروده شده‌اند، قسمتی خاص در این مجموعه شعر به رباعی اختصاص دارد.
از میان شعرهای انبوه «گل لبخند»، شعر «نگاه» توجهم را جلب کرد. این شعر از شکوه شاعر سخن می‌گوید. شکوه‌ای که وی از دوری سر می‌دهد.

مجتبی رحماندوست در پایان شعر «نگاه» با صراحت به مسئله دوری اشاره می‌کند. این صراحت را می‌توان در مصراع «ندارم طاقت نادیدنت را» دید. البته با توجه به محتوای کتاب، مخاطب شعر می‌تواند امام زمان (عج) باشد و با توجه به آیینی بودن بخش‌هایی از کتاب، مخاطب دیگری به ذهنم خطور نکرد. شاعر می‌خواهد با آمدن امام زمان (عج) قیل و قال‌ها و ادعاهایش به پایان برسد.

شعر دیگر مجموعه شعر «گل لبخند» با عنوان «بوی بهار» ذهن را به سمت مسئله فلسطین می‌کشاند. در این شعر، شاعر امیدواری خود را خطاب به کودک فلسطینی بیان می‌کند، این مسئله را می‌توان درآوردن «سوره فتح» و «نصرا...» مشاهده کرد. در مجموع این کتاب می‌تواند غبار از دل مخاطبان علاقه‌مند به ادبیات مقاومت و پایداری بزداید و آن‌ها را برای دقایقی چند از دغدغه‌های زندگی روزمره رهایی بخشد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
حکایت شاعر و امیر دزدان