حکم قلع و قمع برای ۳۴ مدرسه پایتخت


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: تعداد ۳۴ مدرسه در شهر تهران حکم قلع و قمع را دارند و تاکنون موفق شده ایم تا با ۱۸ مالک قرداد تنظیم کنیم.

شهرخبر: اسفندیار چهاربند درباره وضعیت مدارس قلع و قمع در آستانه بازگشایی سال جدید تحصیلی، بیان کرد: با توجه به تعامل با مالکان در طول دو سال گذشته هیچ حکم قلع و قمعی عملیاتی نشده است.

وی افزود: تلاش کرده ایم با مالکان توافق کنیم تا در یک برنامه میان مدت این مدارس خریداری شود و با تعدادی از این مدارس قراردادهای خرید نیز آماده است و با بقیه مالکان در حال مذاکره هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعداد ۳۴ مدرسه در شهر تهران حکم قلع و قمع را دارند و تاکنون موفق شده ایم با ۱۸ مالک قرارداد خرید تنظیم کنیم.

وی درباره مشکل کمبود معلم در مدارس تهران نیز گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی ها انجام شده تعداد معلمان شهر تهران نسبت به سال های گذشته در شرایط بهتری است و هیج مدرسه ای که به دلیل کمبود معلم تعطیل شده باشد، نداریم.

او گفت: برخی از زمین‌ها با کاربری آموزشی یا با موقعیت آموزشی در گذشته جهت احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و افرادی اصالتا یا وکالتا با مراجعه به آموزش و پرورش و بعضا هم با مراجعه به محاکم قضایی، مدعی مالکیت عرصه این نوع مدارس شده‌اند و محاکم قضایی با ملاحظه اسناد مالکیت و سابق ثبتی ملک، حسب درخواست مالک، آموزش و پرورش را محکوم به خلع ید (کوتاه کردن دست متصرف ملک)، قلع و قمع و پرداخت اجرت المثل ایام تصرف کرده‌ است.222


ویدیو مرتبط :
قلع و قمع داعشیان توسط جنگنده های عراقی