ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گودرزی: در آماده‌سازی تیم‌ها برای المپیک عقب نیستیم/ با رفع تحریم‌ها، برنامه‌ها اجرا می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی با حضور در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران، در خصوص اقدامات و برنامه های وزارتخانه در شهر تهران با اعضای شورای شهر به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ورزشی بودن شورای شهر تهران گفت: این شورا یکی از ورزشی ترین شوراها است و ما افتخار می کنیم که نمایندگانی از ورزش در تمام عرصه های مدیریتی حضور داشته باشند.

وی با بیان این که حدود 15 درصد مردم ایران یک یا دو روز و 11 درصد نیز سه تا پنج روز و سه و دو دهم درصد تمام هفته فعالیت های ورزشی و نرمشی (ورزش همگانی) انجام می دهند، عنوان کرد: طی دوسال گذشته درصد مشارکت عمومی مردم در ورزش همگانی و فعالیت های بدنی ده و نیم درصد درصد افزایش یافته است.

گودرزی با اشاره به این که ایران رتبه بیست و هفتم را در ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد، اظهار داشت: سکته عامل مرگ 80 درصد از بیماران قلبی عروقی کشور است و با وجود نقش ورزش در این حوزه حضور مردم در فعالیت های ورزشی بسیار کم رنگ است.

وی ادامه داد: در کشور 51 فدراسیون و 205 رشته ورزشی ثبت شده است و همچنین 2 میلیون و 770 هزار نفر به ورزش قهرمانی می‌پردازند؛ تعداد ورزشکاران سازمان یافته از سال 92 تا 93 رشد 10 درصدی و از سال 93 تاکنون رشد 8 درصدی داشته است که اگر این روند ادامه پیدا کند تا سال 96 شاهد رشد 35 درصدی خواهیم بود.

گودرزی در خصوص سرانه فضاهای ورزشی استان تهران، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی شهر تهران ٤٣ سانتی متر است و از حداقل استاندارد ٥٧ سانتی متر کسری دارد. در حقیقت این سرانه از نصف حداقل نیز کمتر است؛ بر اساس برنامه چهارم توسعه قرار بود سرانه فضاهای ورزشی به یک متر افزایش یابد که به دلیل محدودیت ها این امر محقق نشد و در پایان برنامه پنجم توسعه تنها توانستیم بیش از 70 سانتی متر را تامین کنیم.

وی ادامه داد: با اتمام 89 پروژه‌ای که در دست اقدام است، 20 سانتی‌متر به سرانه ورزشی افزوده خواهد شد؛ این در حالی است که شهرداری سهم 16 درصدی، بخش خصوصی سهم 15 درصدی و وزارتخانه سهم 26 درصدی در توسعه سرانه‌های ورزشی را برعهده دارد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی در شمیران تهران بیش از حوزه‌های دیگر است و شمال شرقی تهران با در اختیار داشتن 9 درصد کمترین میزان را دراختیار دارد؛ همچنین 36 درصد اماکن ورزشی در تهران ویژه بانوان و سایر آن ها در اختیار آقایان است.

گودرزی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای بالاترین سرانه فضای ورزشی در کشور اعلام کرد و افزود: محدودیت مالی در دولت موجب فعال شدن سایر منابع از جمله بخش خصوصی و خیرین شده است؛ امیدواریم در استان تهران نیز بخش خصوصی و خیران برای توسعه فضاهای ورزشی فعال شود.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی و احداث مجموعه های ورزشی بزرگ در تهران، گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته با شهرداری قرار است بهسازی ورزشگاه شیرودی انجام و امکانات تجاری ورزشی برای آن ایجاد شود. برای مسقف کردن استادیوم آزادی نیز با قالیباف شهردار تهران مذاکراتی داشتیم اما در عمل اتفاقی رخ نداد امیدواریم شورای شهر بتواند در این حوزه پیگیر های لازم را انجام دهد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دولت آغاز به ساخت استادیوم 40 هزار نفری در ضلع شمال غرب استادیوم را در دستورکار قرار داد اما این پروژه به دلیل کمبود منابع در همان 15 درصد پیشرفت صورت گرفته متوقف شد.

گودرزی با تاکید به نقش شورای شهر تهران در توسعه ورزش این استان، خاطرنشان کرد: ما از این شورا انتظار داریم که در بخش هایی نظیر استفاده از ظرفیت ماده 55 قانون تنظیم مقررات دولت(قانون یک درصد)، فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت خیرین ورزشی در سطح شهر تهران، حمایت از توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در راستای جبران عقب ماندگی ورزش این استان، حمایت از زیرساخت های ورزشی و حمایت از پروژه های ملی موجود در شهر یاری گر ما باشد.

وی در پاسخ به پیشنهاد علیرضا دبیر مبنی بر واگذاری دو ورزشگاه در مناطق 17 و 18 شهرداری به سرخابی ها، گفت: امیدوارم این پیشنهاد در جلسه امروز شورای شهر مصوب شود و اعضای این شورا از دو تیم همشهری خود حمایت کنند. با در اختیار قرار دادن این مجموعه ها به استقلال و پرسپولیس، برخی از مشکلات آن ها رفع شود و ورزش نیز در مناطق یاد شده رونق پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بحث المپیک و آمادگی تیم های ورزشی یادآور شد: در آماده سازی تیم ها برای حضور در بازی های المپیک عقب نیستیم؛ فعالیت رشته های ورزشی المپیکی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سال 94 سال سختی از نظر بودجه و اعتبار است خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن برجام و رفع تحریم ها بسیاری از مشکلات مالی برای اجرای طرح ها و برنامه ها در حوزه های مختلف از جمله بخش ورزش رفع می شود.

گودرزی در ادامه دوپینگ را یکی از آسیب های جدی ورزش حرفه ای دانست و افزود: افزایش آموزش در خصوص خطرات دوپینگ در فدراسیون ها، ایجاد آگاهی در بین ورزشکاران و برخورد انضباطی و کنترلی در خصوص مقابله با دوپینگ، از جمله مهم ترین برنامه های ما در این حوزه است. درسال 94 حدود 700 مورد کنترل دوپینگ انجام شده و منجر به کاهش چشمگیر استفاده از این مواد غیرمجاز در میان ورزشکاران شده است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی، گفت: ایجاد وزارت ورزش و جوانان تصمیم مجلس است، اگر چه سنخیت این دو موضوع را باور ندارم اما از قانون تبعیت می کنم.

گودرزی با بیان این که قانون گذار 18 دستگاه را به طور مستقیم به عنوان متولی امر جوانان معرفی و هشت دستگاه را به طور غیر مستقیم در این زمینه مسئول کرده است، اظهار داشت: قانون وظیفه هماهنگ سازی بین این نهادها را در موضوع جوانان بر عهده وزارت ورزش و جوانان قرار داده است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به وجود بیش از چهار هزار پروژه نا تمام ورزشی در کشور، گفت: دولت تلاش می کند بخش خصوصی را در تکمیل این پروژه ها، شریک کند. برای جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی، مشوق های ویژه ای درنظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش تصدی گری در این حوزه هستیم، افزود: باید در روند واگذاری امور به بخش خصوصی، دقت نظر و نظارت بیشتری داشته باشیم.

گودرزی در خصوص حضور اعضای شورای شهر در عرصه های ورزشی نیز گفت: حضور این افراد در مدیریت های ورزشی منوط به نظر بازرسی کل کشور است. اگر امروز سازمان بازرسی کل کشور اعلام کند که شورای شهر شغل نیست ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/352G8S


ویدیو مرتبط :
برنامه ریزی و آمادگی برای بعد از رفع تحریم