فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



توصیه یک نویسنده برای خواندن کتاب «پایان یک نقش»/ اسرائیل را با این کتاب شناختم


به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی گودینی، نویسنده، درباره رمان «پایان یک نقش» نوشته جلال توکلی گفت: بیش از سی سال است که علیه اسرائیل سخن می‌گوییم در حالی که به همین بسنده می‌شود و بسیاری از مردم ما با ماهیت این رژیم غاصب آشنا نیستند. چنین کتاب‌هایی می‌تواند در آگاهی و روشنگری مردم کشورمان و مردم دنیا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها مفید باشد و در قالب داستان، خواننده را با بسیاری از وقایع تاریخی آشنا کند.

وی درباره انتقادی که نسبت به ضمیمه طولانی کتاب «پایان یک نقش» وارد می‌شود، گفت: اینکه کتاب ضمیمه های طولانی دارد، ممکن است از نظر عده ای نقطه ضعف تلقی شود، اما از نظر من نقطه قوت است. من در ابتدای خواندن این کتاب، ضمیمه ها را خواندم و با بسیاری از مواردی که در طول داستان ممکن بود با آن ها مواجه شوم و نسبت به آن آگاهی کافی نداشته باشم، آشنا شدم و سپس به خواندن داستان پرداختم.

نویسنده کتاب «زنی با کفش های مردانه» تاکید کرد: با خواندن این کتاب و آنچه در پی نوشت ها به آن اشاره شده بود، موارد زیادی را که نمی دانستم یا تنها جزئیات کمی از آن را درباره اسرائیل می‌دانستم، به خوبی دریافتم و با نیت پلید آن‌ها آشنا شدم.

وی افزود: ممکن است داستان «پایان یک نقش» در حد متوسط باشد، اما اینکه تاریخچه مختصر و مفیدی درباره رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند ارزش زیادی دارد و به خواننده کتاب کمک می‌کند مفهوم سخنان و شعارهایی که علیه اسرائیل بیان می‌شود را بیش از پیش درک کند.

این منتقد ادبی بیان داشت: انتخاب نام این کتاب نیز بسیار هوشمندانه بوده و می‌تواند معانی مختلفی را در بر داشته باشد. «پایان یک نقش»، ضمن اینکه به ماجرای شخصیت اصلی داستان برمی‌گردد، می‌تواند به صورت نمادین تلقی شده و به پایان عمر صهیونیسم اشاره داشته باشد.

گودینی طرح جلد این کتاب را نیز مناسب ارزیابی و اظهار کرد: خواننده با دیدن طرح روی جلد کتاب «پایان یک نقش» که نمادی از رژیم صهیونیستی و ماهیت شیطانی آن است، درمی یابد که قرار است کتابی با چه مضمونی را بخواند و این نشان از توجه در انتشار این کتاب دارد.

گفتنی است، رمان «پایان یک نقش» به بحران صهیونیسم و مسائل و مشکلات درون‌سیستمی صهیونیست‌ها اشاره دارد؛ مشکلاتی که صهیونیست‌ها همواره تلاش می‌کنند مخفی نگه دارند تا ظاهر موفقی از خود نشان دهند. این کتاب در سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری منتشر شده و در صفحه ابتدایی این کتاب آمده است: «تقدیم به ارواح شهیدان مجید شهریاری، مسعود علی محمدی، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد که به دست شیطان‌صفتان موساد به شهادت رسیدند».

انتهای پیام/و

http://fna.ir/7UY05N


ویدیو مرتبط :
توصیه محمدرضا هدایتی برای خواندن کتاب