ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



همه آنچه در بمب‌گذاری اطراف ورزشگاه محل دیدار فرانسه - آلمان رخ داد + تصاویر و فیلم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان دیدار دوستانه شب گذشته (جمعه) تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آلمان در پاریس که به برتری 2 بر صفر شاگردان دیدیه دشان انجامید، چند انفجار به فواصل زمانی مشخص در نزدیکی ورزشگاه استاده فرانس، محل برگزاری این بازی، فرانسه را به سکوت برد.

پس از اینکه صدای انفجارها شنیده شد و مأموران امنیتی، رئیس جمهور فرانسه را از ورزشگاه خارج کردند، هلیکوپترهای پلیس در اطراف ورزشگاه اقدام به گشت‌زنی کردند و تا پایان بازی به این کار خود ادامه دادند. پس از سوت پایان بازی هم تماشاگران به وسط زمین ریختند و پس از آرام شدن اوضاع اقدام به ترک ورزشگاه کردند.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش داد که در حملات شب گذشته پاریس حداقل 120 نفر کشته شده‌اند و از این حادثه به عنوان وحشتناک‌ترین حمله پس از جنگ جهانی دوم در این کشور یاد کرد.

افراد مسلح و بمب‌گذارها شش نقطه مختلف از جمله سالن‌ کنسرت و رستوران‌ها و مکان‌های شلوع را مورد حمله قرار داده‌اند و مردم را به کام مرگ کشانده‌اند، حمله‌ای که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه از آن به عنوان حمله تروریستی بی‌سابقه‌ در این کشور یاد کرده است.

این حملات ظاهراً پاسخی از سوی گروه تروریستی داعش به فرانسه که عضو مؤسس ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا به منظور راه‌اندازی حملات هوایی علیه گروه داعش در سوریه و عراق است، بوده است. کشور فرانسه در آستانه کنفرانس جهانی آب‌و‌هوا که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در پاریس برگزار شود، تدابیر شدید امنیتی برقرار کرده و در آماده‌باش کامل برای حملات احتمالی تروریستی به سر می‌برد.

اولاند که به همراه فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان این بازی را از نزدیک در ورزشگاه تماشا می‌کرد، پس از وقوع چند انفجار در نزدیکی محل برگزاری مسابقه، فوراً از ورزشگاه خارج شد. رئیس جمهور فرانسه بلافاصله پس از این اتفاق اعلام وضعیت اضطراری کرد و دستور داد مرزها بسته شوند تا از خروج عاملان این بمب‌گذاری‌ها و حمله تروریستی جلوگیری شود.

پس از این اتفاق تمامی خدمات اورژانس بسیج شدند و تمامی مرخصی پلیس‌ها لغو شده و بیمارستان‌ها تمامی کارکنان خود را برای یاری رساندن به مصدومان و جلوگیری از تلفات بیشتر فرا خوانده‌اند.

یک شاهد عینی که خبرنگار خبرگزاری «رویترز» بوده، گفت که در خارج از سالن موسیقی «باتاکلان» صدای پنج انفجار شنیده است، جایی که تخمین زده شده بیش از 118 نفر جان خود را بر اثر این حادثه تروریستی از دست داده‌اند. این شاهد عینی همچنین خبر داد که مردان مسلح به داخل محل برگزاری کنسرت ریخته‌اند و تک‌تک افراد را به گلوله بسته‌اند و پس از آن بوده که نیروهای ویژه پلیس فرانسه وارد سالن شده‌اند و موفق شده‌اند چهار فرد مسلح را بکُشند.

سالن کنسرت موسیقی «باتاکلان» مساحتی در حدود 200 متر دارد و محل سابق مجله «شارلی ابدو» فرانسه بود که در ماه ژانویه 2015 مورد حمله چند مرد مسلح در پی توهین به پیامبر اکرم (ص) قرار گرفت. شاهدین عینی می‌گویند مردان مسلح با فریاد به دخالت فرانسه در سوریه اشاره می‌کردند.

اولاند بدون اشاره به نام گروه خاصی در این خصوص گفت: همه ما می‌دانیم که این حملات ادامه پیدا خواهد کرد و همین دلیل کافی است که بترسیم.

در فیلم زیر می‌توانید لحظه شنیده شدن صدای انفجار در جریان بازی را ببینید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
صدای انفجار بمب در جریان دوستانه دیدار آلمان و فرانسه