فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مهمان نوازی مردم قشم بزرگترین ظرفیت گردشگری این جزیره است


عبدالرضا دشتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سخنان بسیاری در خصوص آثار تاریخی و طبیعی جزیره قشم بیان شده است اما مهمترین ظرفیت گردشگری این جزیره، روحیه مهمان نوازی جامعه محلی آن است.
رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: فرهنگ دوستی و مهمان نوازی مردم قشم ریشه های تاریخی دارد و سرآغاز آن را می توان در تعاملات گسترده با خاور دور، شبه جزیره هند، کشورهای عربی و آفریقایی جستجو کرد.
دشتی زاده اضافه کرد: اهمیت این رویداد فرهنگی زمان مشخص می شود که به جامعه ای بیگانه گریز وارد شویم؛ آنگاه ظرفیت ها و ابعاد مهمان نوازی مردم جزیره قشم روشن تر می شود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در این حوزه، امکانات مردم قشم برای مهمان نوازی است که باید در این زمینه ظرفیت ها توسعه یابد تا جامعه محلی بتواند بیش از پیش در این حوزه خدمات رسانی کرده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
دشتی زاده با تاکید بر اینکه مردم جزیره قشم با سخاوت از هر مهمانی پذیرایی می کنند، گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت گردشگری فرهنگی در این منطقه، احترام نگذاشتن برخی گردشگران به باورهای فرهنگی مردم بومی جزیره است و ورود گردشگران آموزش ندیده، می تواند به صنعت گردشگری این جزیره آسیب بزند.
رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: بر همین اساس باید ورود گردشگران فرهنگی به جزیره قشم بر اساس جلب اعتماد جامعه محلی و احترام به روحیه مهمان نوازی و آداب و رسوم مردم بومی باشد.
دشتی زاده اضافه کرد: راهنمایان گردشگری فرهنگی باید به برخی گردشگران آموزش های لازم به منظور احترام به این فرهنگ بومی را بدهند و در کتابچه ها و بروشورها، اطلاعات لازم در این زمینه به گردشگران ارایه شود تا به فرهنگ مردم بومی این منطقه لطمه وارد نشود.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت، یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
7275/2090/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
Iran Tourism attractions, Qeshm Island جاذبه های گردشگری جزیره قشم ایران