سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جان باختن دو زائر ایرانی/تجمع زائران بدون ویزا در مرز


رئیس سازمان حج و زیارت از تجمع بیش از یک‌هزار زائر بدون ویزا در مرزهای خروجی ایران خبر داد و جان باختن دو زائر ایرانی در عراق را براثر سانحه تصادف تأیید کرد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حج و زیارت ایسنا، درباره سانحه تصادفی که روز گذشته در «حله» رخ داد، اظهار کرد: براثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودرو «ون» حامل زائران ایرانی در حله عراق، متأسفانه دو نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند. عملیات مربوط به انتقال آن‌ها به کشور در حال انجام است.

او پس از بازدیدی که روز گذشته از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشت، از ترافیک سنگین جمعیت در مرز مهران خبر داد و توصیه کرد که در صورت امکان، زائران اولویت خود را برای خروج از کشور به مرزهای چذابه و شلمچه و پس از آن، به مهران اختصاص دهند.

وی خدمات‌رسانی به زائران را در سه مرز، در سطح عالی ارزیابی و بیان کرد: مشکلی که باعث کندی حرکت زائران شده، حضور افراد بدون ویزا است. در مرز مهران شاهد تجمع حدود یک‌هزار زائر بودیم که بدون ویزا به این گذرگاه مراجعه کرده بودند، تعدادی از آن‌ها آمده بودند که از مهران ویزا بگیرند، در صورتی که بارها گفته شده این امکان در مرزها وجود ندارد.

اوحدی افزود: تعدادی از این زائران مجبور شدند به شهرهای خود برگردند. گروه دیگری هم بودند که به شایعات توجه کرده و به مرز آمده بودند که شاید بدون ویزا، اجازه خروج بگیرند.

او همچنین با اشاره به حضور حدود ٨٠٠ زائر بدون ویزا در گذرگاه‌های چذابه و شلمچه، ادامه داد: در بازدیدهای مرزی، شاهد حضور گروهی ٣٠٠ نفره از اصفهان و شیراز بودیم که به شخصی به‌عنوان «مدیر گروه» پول و گذرنامه داده بودند تا ویزا بگیرند و گروه جلوتر و بدون ویزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بود. تجمع این افراد سبب آزار خودشان می‌شود و روند حرکت و خدمات‌رسانی به زائران اصلی را هم کند می‌کند.

وی در ادامه با اعلام این‌که تا کنون بیش از ٦٠٠ هزار زائر ایرانی به خاک عراق وارد شده‌اند، از موافقت دولت عراق با افزایش زمان صدور ویزا تا نهم آذرماه خبر داد و افزود: روزانه نزدیک به ١٠٠ هزار ویزای عراق در کنسولگری‌ها و دفاتر راه‌اندازی‌شده به این منظور صادر می‌شود. میانگین زمان صدور هر ویزا سه تا چهار روز است، اما اگر هر دفتر و کنسولگری عراق روزانه دوهزار ویزا صادر کند، زائری از این سفر محروم نمی‌ماند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جان باختن چهار زائر غیر ایرانی در مشهد